02 mart. 2017 | 14:49

Comentariile răutăcioase pot fi oprite prin această metodă ingenioasă

ACTUALITATE
Comentariile răutăcioase pot fi oprite prin această metodă ingenioasă

De multe ori ni se întâmplă să ne grăbim să judecăm o postare, un articol, sau un simplu comentariu, și să încropim cu rapiditate un răspuns usturător în secțiunea de comentarii, dar cu această metodă ingenioasă conținutul negativ poate fi diminuat.

Deși de multe ori putem fi îndreptățiți să facem asta, de multe ori, pentru că nu petrecem suficient timp asupra conținutului expus, riscăm să ne enervăm și să aruncăm cu injurii în zadar. Din acest motiv, o publicație online din Norvegia (NRK) vine cu o idee ingenioasă. Aceștia te obligă să realizezi un chestionar scurt, care are forma unui test grilă format din trei întrebări, conform Mashable.

Deși rolul testului este de a verifica timpul pe care cititorii îl petrec asupra articolului înainte de a comenta la acesta, există și un alt motiv pentru acesta. Practic, chestionarul are rolul de a descreți fruntea utilizatorului și de a-i oferi un moment de reculegere înainte de a începe o posibilă polemică în secțiunea de comentarii. Acest instrument se poate dovedi a fi util și pentru că îl poate ajuta pe cititor să-și evalueze cunoștințele acumulate în urma parcurgerii articolului, dar îi și poate arăta că nu a reținut conceptele cheie prezentate.

Editorul publicației online, pe nume Marius Arnesen, explică procedura în felul următor: „Dacă petreci 15 secunde completând chestionarul, acelea sunt probabil 15 secunde care pot diminua atitudinea negativă a celor care comentează”. În acest mod, secțiunea de comentarii va putea deveni un loc în care răspunsurile să fie mai bine gândite care să dea naștere unor dezbateri interesante sau un loc în care oamenii se pot sfătui între ei.

Conform acelorași surse, aflăm că publicația norvegiană este determinată să pună capăt certurilor din mediul online, dar fără a recurge la opțiunea radicală de a elimina secțiunea de comentarii, soluție la care au apelat deja o multitudine de site-uri.