16 dec. 2017 | 11:30

Cinci fraze care îți arată dacă mecanicul mașinii tale e profesionist sau nu

AUTO
Cinci fraze care îți arată dacă mecanicul mașinii tale e profesionist sau nu

Mai devreme sau mai târziu, orice șofer ajunge într-un service auto. Piața este plină de profitori care în loc să-și facă meseria cum trebuie aleg să ia banii, fără să-i intereseze dacă reparația a fost sau nu întocmită corespunzător.

Există câteva propoziții care l-ar putea da de gol chiar și pe cel mai șarlatan dintre mecanicii de la noi.

  • „Aș putea să rețin eu piesa schimbată?”

Aceasta este una dintre propozițiile pe care o folosesc mulți mecanici. Dacă va spune acest lucru există doar două variante: fie piesa aceea ar poate fi reparată și reutilizată, fie poate că nici nu a fost defectă. Tocmai de aceea, este indicat ca orice client să se gândească de două ori înainte de a apela la serviciile acestor mecanici.

  • „Cel care a lucrat înainte nu a făcut treabă bună”

Un mecanic plin de fair play nu va vorbi niciodată urât despre colegii săi de breaslă, chiar dacă aceștia nu au făcut o lucrare tocmai reușită. Genul acesta de om nu-și va dori decât să scoată în evidență faptul că el face o treabă bună. Și, eventual, singurul care poate asta.

  • „Nu puteți să asistați la reparația mașinii”

Aceasta este fraza care ar trebui să dea de gândit oricărui client, întrucât pare că mecanicul are ceva de ascuns. Oricine e șofer, mai priceput într-ale mecanicii sau mai puțin priceput, are dreptul să fie de față atunci când mașina sa necesită intervenția unui om de la service-ul auto.

  • „Nu am mai întâlnit așa ceva niciodată”

Un mecanic cu experiență va fi trecut prin toate situațiile. Un caz în premieră este fie semnul lipsei de experiență, fie al lipsei de profesionalism. Cine și-ar dori să-și lase automobilul pe mâinile unui astfel de om?

  • „Nu vă pot factura piesa schimbată”

E drept că genul acesta de replică se poate auzi mai ales la service-urile de cartier, acolo unde și manopera este mai ieftină decât la reprezentanțele auto. Totuși, niciun client nu-și dorește să fie păcălit, nu-i așa?

Cu astea la pachet, ar trebui să fii pregătit pentru următoarea vizită la service și să eviți, pe cât posibil, țepele.