CEO-ul Instagram explică ”furtul” funcțiilor din Snapchat
Am detaliat în câteva rânduri modul ostentativ în care Facebook și Instagram au furat funcțiile făcute populare de Snapchat. Se pare totuși că există o explicație.
Atât aplicația Facebook, cât și Instagram au trecut printr-un set stufos de schimbări în ultimul an. Majoritatea noutăților au fost însă împrumutate din Snapchat, iar acest detaliu este evident chiar și pentru un ochi neantrenat. Majoritatea publicațiilor din industrie au atras atenția asupra acestei practici și este evident că nu prea poți să îmbraci acele gesturi în altceva. Asta nu l-a oprit însă pe CEO-ul Instagram să încerce să aducă niște argumente pentru actualizările din ultima perioadă.
Într-un interviu acordat celor de la ReCode, Kevin Systrom a negat cu ardoare că ,,furt” este cel mai potrivit cuvânt pentru practicile recente ale companiei pe care o conduce. Nu a negat că Instagram s-a inspirat pentru câteva modificări de funcționalitate din Snapchat, dar nu a fost vorba de copiat.
,,Ar fi o nebunie să vezi că ceva funcționează cu consumatorii în domeniul nostru, iar noi să decidem că nu vrem să intrăm în competiție.” Pe sistemul, ei au făcut primii, același CEO Instagram a ținut să menționeze că cei de la Snapchat au fost primii care au împrumutat funcții noi. ,,Au adoptat filtre pentru că Instagram avea filtre și mulți alții au încercat să adopte filtrele. La momentul respectiv ai fi putut să spui același lucru – copiem unii de la alții, dar nu sunt sigur. Pur și simplu, așa funcționează Silicon Valley.”
Din punctul de vedere al CEO-ului Kevin Systrom, accentul nu ar trebui să se pună pe compania care implementează prima o funcție. În schimb, cea care execută cea mai bună implementare a unui concept ar trebui să fie declarată câștigătoare. În plus, în opinia sa, piața este suficient de mare pentru competiție. ,,Facebook nu este singura rețea socială din lume, dar sunt de părere că asta este în regulă. Cred că asta ajută Silicon Valley să funcționeze, acea competiție, să te uiți în împrejurimi și să adopți lucrurile cele mai bune din branșă pentru a-ți face serviciul mai bun.”
Indiferent de modul în care au fost introduse noile funcții în Instagram, important este că rețeta a dat rezultate. Instagram a ajuns de curând la 700 de milioane de utilizatori, în contextul în care 100 de milioane de utilizatori au adoptat platforma în doar 4 luni datorită funcțiilor din Snapchat.