Băncile nu prea își dau seama când clienții lor sunt victime ale infractorilor
Un sondaj realizat de Kaspersky Lab și B2B International a arătat că băncilor și organizațiilor de plată le este greu să țină sub control frauda financiară, în contextul mediului conectat și complex din punct de vedere tehnologic, din prezent.
Creșterea explozivă a plăților electronice, precum și evoluția tehnologică și schimbarea priorităților companiilor, le-au forțat pe acestea să crească eficiența proceselor de business pe parcursul ultimilor ani. În multe cazuri, au reușit acest lucru prin implementarea unor sisteme electronice care să interacționeze cu furnizorii și clienții. Plățile electronice de toate tipurile au devenit omniprezente astăzi și este, practic, imposibil pentru companii să evite orice fel de plată electronică.
Pe măsură ce companiile sunt tot mai prezente în mediile digitale, asigurarea continuității activității și protejarea lor împotriva amenințărilor cibernetice vor deveni cruciale. Nivelul fraudelor online crește direct proporțional cu numărul tranzacțiilor online, 50% dintre organizațiile de servicii financiare intervievate fiind de părere că frauda financiară online este în creștere. Prin urmare, instituțiile financiare trebuie să facă toate eforturile pentru a se proteja pe ele și clienții lor de infractorii cibernetici.
Studiul a arătat că 41% dintre companii au implementat o soluție de securitate cibernetică in-house, iar 45% se bazează pe o soluție de la banca lor, pentru a face față riscurilor. În același timp, 46% dintre companii au implementat fie doar parțial o soluție împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic. Dintre organizațiile financiare, doar 57% au o soluție de securitate anti-fraudă specializată.
Rezultatele arată că aproximativ jumătate dintre companiile care își desfășoară activitatea în domeniul plăților electronice folosesc soluții care nu sunt specializate și care, conform statisticilor, dau un procent mare de alarme fals pozitive. Folosirea incorectă a unor sisteme de securitate poate duce și la blocarea tranzacțiilor. În plus, trebuie remarcat că problemele de funcționare a plăților pot determina pierderea clienților și, implicit, a profitului. Frauda în sine nu este singura problemă, instituțiile financiare trebuie să reducă numărul de alarme false în sistemele lor și să ofere cele mai bune servicii posibile pentru clienții lor.
Pe scurt, peste o treime (38%) dintre organizații spun că este din ce în ce mai dificil să își dea seama dacă o tranzacție este frauduloasă sau autentică.
Experții Kaspersky Lab le recomandă băncilor și serviciilor de plată să utilizeze soluții complexe de securitate împotriva fraudelor online, pentru a-și proteja clienții, pe mai multe niveluri.