08 aug. 2017 | 14:00

Avioanele fără pilot ne-ar aduce bilete mai ieftine, dar pasagerii nu sunt încântați

ACTUALITATE
Avioanele fără pilot ne-ar aduce bilete mai ieftine, dar pasagerii nu sunt încântați

Avioanele fără pilot ar putea deveni realitate în viitor, dar clienții nu sunt tocmai pregătiți să urce la bordul lor.

Un studiu cu privire la percepția călătorilor cu privire la avioanele fără pilot a fost efectuat recent, iar rezultatele sunt ușor surprinzătoare. În primul rând, mai bine de jumătate dintre cele 8.000 de persoane intervievate spun că nu ar fi de acord să zboare la bordul unei astfel de aeronave, chiar dacă prețul biletelor ar fi mai ieftin.

Per total, doar 17% din respondenți s-ar urca la bordul unui astfel de avion, însă procentajul crește la 27% dacă ne referim doar la grupa de vârstă 18 – 24 ani, ajungând la 31% pentru cei cu vârste între 25 și 34 de ani.

Francezii și germanii sunt cei mai puțin dornici de a zbura fără pilot (13% sunt de acord), în vreme ce americanii au răspuns cel mai pozitiv (27% sunt de acord).

Cercetarea arată că avioanele fără pilot ar putea ajuta companiile de zbor să economisească peste 30 de miliarde de dolari anual, consumul de combustibil fiind optimizat, dar eliminându-se și pregătirea piloților. Aceste costuri reduse s-ar putea transmite și către prețul biletelor, asta dacă nu cumva companiile găsesc alte costuri necesare pentru zborul fără pilot.

Europenii ar beneficia de o reducere de 4% a prețurilor, în timp ce americanii ar putea cumpăra bilete chiar și cu 11% mai ieftine.

Aceste tehnologii ar putea, într-o bună zi, să transforme zborul într-o activitate mai sigură, reducând la zero erorile umane din cockpit. Zborul autonom este deja testat și conceptualizat, Lilium Aviation fiind unul dintre producătorii care lucrează la acest concept.

Se preconizează că zborurile de marfă vor fi primele care vor folosi tehnologii autonome, fiind urmate ulterior de avioane particulare și de elicoptere, zborurile comerciale fiind ultimele care vor renunța la piloți, arată theverge.com.