În sfârșit, mașinile electrice încep să conteze în vânzări
Vorbim de mulți ani de mașini electrice, dar abia acum au început vânzările să crească până la un nivel cu adevărat relevant.
Mulți dintre noi asociază ideea de mașini electrice cu Tesla. În realitate, tot mai multe companii au ajuns să includă în portofoliu astfel de autovehicule. Adopția lor va crește însă într-un ritm mult mai alert abia în momentul în care vom vedea aututorisme cu propulsie electrică la prețuri la fel de accesibile precum cele pe benzină sau motorină. Renault oferă câteva astfel de creații, iar Renault Zoe din imaginea de mai sus este doar un exemplu.
Trendul vizavi de vânzările de mașini electrice este îmbucurător. Informația pe marginea acestui subiect provine de la The European Automobile Manufacturers Association și se referă la situația din Europa în primul trimestru din 2017. Din raportul pe care îl puteți analiza în întregime folosind acest link, reiese că vânzările de mașini cu combustibil alternativ au crescut cu 37,6% comparativ cu primul trimestru din 2016.
Valorile europene sunt destul de apropiate de raportul Bloomberg pentru piața din Statele Unite care se referă la același subiect. În aceeași perioadă de trei luni, 40.700 de mașini electrice s-au comercializat în SUA, în creștere cu 49%. În practică, valorile numerice nu sunt foarte mari, dar asta nu înseamnă că nu putem celebra un mic pas în direcția corectă. Creșterea de 117% procente din Germania se manifestă doar într-un salt de la 2.332 de mașini electrice vândute în T1 2016, la 5.060 de mașini în primul trimestru din acest an.
Putem, totuși, să sperăm că tendința se va menține și la scară mai mare, când vom ajunge să vorbim de câteva zeci sau sute de mii de autovehicule comercializate. Statistic, un sfert din emisiile gazelor de seră din Europa provin de la mijloace de transport și reprezintă cauza principală de poluare în orașe. Astfel, în mod direct, adopția mașinilor electrice ne-ar putea influența pozitiv în sănătatea.