Trăim în viitorul pe care AT&T și l-a imaginat acum 20 de ani
Acum mai mult de 20 de ani, AT&T lansa o serie de reclame care îți ofereau ocazia să tragi cu ochiul în viitorul tehnologic. Acum, analizând retrospectiv, realizăm că au fost destul de preciși cu predicțiile.
„Ai împrumutat vreodată o carte de la mii de mile distanță?”, „Ai traversat țara fără să oprești pentru a cere îndrumare? Sau ai trimis cuiva un fax de pe plajă? Le vei face pe toate. Iar compania care va face posibil acest lucru e AT&T”. Ultima parte este, poate, cea mai discutabilă, pentru că majoritatea tehnologiilor futuriste ne-au fost date de companii care nu existau la vremea în care AT&T realiza aceste reclame.
Desigur, acesta nu ar fi singurul aspect demn de menționat. Viitorul nu arată chiar așa cum a anticipat AT&T, iar majoritatea oamenilor evită să trimită faxuri. Totuși, tehnologiile de bază pe care compania le-a descris aici, și anume e-bookurile, navigarea turn-by-turn, trimiterea de documente prin dispozitive mobile, sunt cât se poate de banale astăzi. Ar mai fi și conferințele video, plățile electronice, mașinăriile de unde poți cumpăra bilete automat și nu numai. Omenirea a mers, totuși, considerabil mai departe decât își imaginau cei de la AT&T. De exemplu, apelurile video se fac cu ajutorul telefoanelor inteligente, mici și ultraportabile, nu din cabine telefonice imense.
Altele, precum ceasurile inteligente, traducerea în timp real sau Internetul-Tuturor-Lucrurilor abia își iau elan. Cei de la AT&T au mai vorbit și despre tehnologii precum registrele medicale electronice universale, case de marcat wireless sau înnoirea eficientă a carnetelor de șofer sunt fezabile, dar s-ar lovi de obstacole birocratice și logistice.