08 oct. 2016 | 10:35

Rimac Greyp G12H – poate prima bicicletă electrică cu autonomie de peste 200 km

ENTERTAINMENT
Rimac Greyp G12H – poate prima bicicletă electrică cu autonomie de peste 200 km

În ultimii ani, ne-am entuziasmat foarte mult la potențialul mașinilor electrice, dar creații precum Rimac Greyp G12H s-ar putea să încânte și fanii motoarelor pe două roți.

Nu este deloc ușor sau ieftin să creezi mașini electrice de calitate și același principiu se aplică și în cazul motocicletelor. Dacă vorbim de motorete, s-ar putea să fie chiar un pic mai greu, deoarece, pentru a atrage cumpărători, trebuie să generezi și adrenalină, nu doar să vii în față cu un design atrăgător.

Partea interesantă este că cei de la Rimac au găsit rețeta pentru motociclete electrice de succes deja de câțiva ani. Cu noile modele, nu fac decât să îmbunătățească conceptul și să finiseze aspectele esențiale. Iar pentru că în cazul mijloacelor de transport electrice cea mai mare problemă este autonomia, oficialii companiei americane au avut multe motive de entuziasm când au reușit să creeze Rimac Greyp G12H cu 240 de kilometri de autonomie, datorită utilizării unui acumulator generos de 3kWh. Cu alte cuvinte, o singură încărcare este suficientă pentru un drum de la Brașov la București urmat de o deplasare de la București la Ploiești.

Luând în calcul costurile energiei electrice, pe termen lung, acesta s-ar putea să fie cel mai ieftin mijloc de transport. Din păcate, termenul de ieftin nu se aplică și la investiția inițială care, deși nu a fost făcută publică, va depăși cu siguranță valoarea de 10.000 de euro. Ca și termen de comparație, Rimac Greyp G12S, care este un motor de serie existent, cu o autonomie de 120 kilometri, costă 8400 de euro și atinge o viteză maximă de 70 kilometri la oră. Cu o baterie dublă în cazul noului model, vă puteți aștepta la un preț de achiziție semnificativ mai generos.

În privința designului, atât G12H, cât și G12S au mai mult trăsăturile unor motoare de enduro, iar aceste particularități s-ar putea să alieneze potențiali clienți. În altă ordine de idei însă, aspectul exterior este și rezultatul faptului că s-a dorit eliminarea elementelor inutile pentru a micșora greutatea și a spori autonomia.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele