Piața de smartphone-uri s-a schimbat radical, iar vânzările scad
Deja de câțiva ani, nu s-au putut observa schimbări majore în piața de telefoane, dar anul acesta este evident că nu se mai vând la fel de multe smartphone-uri.
Pentru prima oară de la introducerea primului model de iPhone, Apple a vândut în primul trimestru fiscal al acestui an, mai puține smartphone-uri decât în 2015. Deși ați fi tentați să credeți că doar Apple are probleme, în realitate, situația este cât se poate de generală. Piața de telefoane s-a maturizat suficient și prea puțini utilizatori mai simt nevoia unui upgrade.
Acesta trend a fost confirmat și de cel mai recent studiu al celor de la IDC, care a confirmat aplatizarea achiziției de telefoane inteligente pe întregul mapamond, dar și schimbarea unor jucători importanți.
Pentru prima oară de la apariția smartphone-urilor, IDC a înregistrat o creștere aproape inexistentă a numărului de cumpărători cu doar 0,2 procente. Deși am detaliat prima oară eșecul înregistrat de Apple, Samsung a suferit o soartă similară. Problema sud coreenilor este însă mai gravă, deoarece comercializează în mare parte telefoane ieftine unde cota de profit e mai mică. Din acest motiv, pierderile financiare sunt mai mari.
Poziția a treia din clasamentul producătorilor este ocupată de Huawei, dar în top 5 nu mai există Lenovo și Xiaomi. Locurile lor sunt acum ocupate de Oppo și Vivo, două companii asiatice despre care s-ar putea să fi auzit câteva detalii, dar sunt șanse foarte mici să fi văzut și telefoane. Performanța acestor patru companii a fost influențată aproape exclusiv de tactica aplicată în China, o altă piață care refuză să mai crească. În timp ce Huawei a reușit să se impună atât în Asia cât și în alte colțuri ale mapamondului, nu se poate spune același lucru despre Xiaomi și Lenovo.
Un lucru este sigur, este aproape imposibil să mai generezi noi utilizatori de smartphone-uri. Cine a vrut astfel de aparate inteligente, și-a cumpărat deja. Singura soluție la ora actuală este atragerea de clienți de la un brand la altul.