04 aug. 2016 | 12:51

OLX lansează Storia, un site dedicat pieței de imobiliare

ACTUALITATE
OLX lansează Storia, un site dedicat pieței de imobiliare

OLX România lansează www.storia.ro, un site de anunțuri dedicat exclusiv sectorului imobiliar. Platforma Storia face parte din soluția propusă de OLX pentru aceast domeniu, în completarea categoriei OLX Imobiliare și a soluției CRM AtlaStock, care facilitează accesul pe ambele platforme.

Anunțurile din noul site au o calitate ridicată și oferă informații suplimentare față de cele prezentate pe OLX, astfel încât procesul de căutare să fie cât mai relevant. Fiecare proprietate este însoțită de harta completă a zonei, ce conține și punctele de interes din imediata apropiere precum spitale, farmacii, magazine, școli și locuri de joacă. Site-ul permite utilizatorilor să adauge un număr mai mare de fotografii, video-uri de prezentare și tururi virtuale ale proprietăților listate.

Cu opt categorii principale, pe Storia se găsesc anunțuri variate precum vânzarea și închirierea de apartamente, case, terenuri, spații comerciale și de birouri, depozite și hale. În plus, site-ul include și o secțiune dedicată ansamblurilor rezidențiale.

În continuare, OLX rămâne accesibil pentru vânzătorii privați, aceștia beneficiind de trei anunțuri gratuite la fiecare 30 zile. Pentru profesionistii din domeniu există mai multe optiuni. Astfel, aceștia își pot adăuga anunțurile doar pe OLX la prețuri ce încep de la 0.95 euro/anunț prin alegerea unui pachet comercial dintre cele prezentate. Agențiile pot alege și publicarea ofertelor lor exclusiv pe Storia, unde vor plăti 3.99 euro pentru fiecare anunț în parte. Varianta integrată, care oferă acces la toate cele trei servicii (publicarea anunțurilor pe OLX și Storia, respectiv gestionarea unitară a acestora din AtlaStock), are un preț de pornire de 0.30 euro/anunț.

Noul site a apărut după ”creșterea sănătoasă și solvabilă a pieței imobiliare” din România, crede Gabriel Voicu, Coldwell Bankers. Acesta mai spune că ”primele luni din 2016 au fost cele mai bune din istoria modernă a pieței imobiliare”, fiind oferite 21.000 de credite Prima Casă. El a mai arătat că în 2008, bugetele de marketing ale agențiilor imobiliare erau îndreptate în proporție de 100% către mediul offline, dar acum 90% dintre acele bugete se duc către online.

Sorin Bălan, Head of Real-Estate în cadrul Naspers a prezentat și câteva cifre legate de proprietățile imobiliare disponibile în prezent pe OLX. Astfel, se publică 160.000 de anunțuri imobiliare noi în fiecare lună și active lunar sunt circa 400.000. Dintre acestea, lunar, 20.000 sunt tranzacționate prin OLX. Bălan susține că cele două platforme, OLX și Storia, vor funcționa în paralel, iar pentru a se asigura că anunțurile de pe Storia sunt conforme realității (și pentru a se evita situațiile în care un anunț ”de proprietar” este publicat, de fapt, de o agenție) va exista o echipă care le va modera.