Microsoft ar trebui să renunțe la telefoane pentru că nu le cumpără nimeni
Microsoft tocmai a publicat rezultatele financiare pe ultimul trimestru fiscal, iar situația nu este foarte roz pentru gigant când vine vorba de mobile.
În cazul în care ați trăit cu impresia că printre prietenii voștri nu are nimeni un Lumia sau orice alt Windows Phone, nu sunteți singuri. În raportul publicat de cei de la Microsoft este mai evident ca niciodată că acest domeniul al smartphone-urilor este complet neprofitabil pentru compania americană. Încă nu s-a ajuns la nivelul în care să înregistreze pierderi, dar este doar o chestiune de timp până să se ajungă și acolo.
Cu 2,3 milioane de aparate vândute în ultimele trei luni, această valoare este cu 73% mai mică decât aceeași perioadă a anului trecut. Dacă această situație nu este suficient de îngrijorătoare, întregul profit al diviziei de mobile a scăzut cu 46%. Având în vedere că în trimestrul anterior înregistrase o scădere de 54%, nu trebuie să fiți experți contabili pentru a sesiza trendul.
În altă ordine de idei, Microsoft nu o duce foarte rău. În doar trei luni a înregistrat încasări de 20,5 miliarde de dolari, din care s-a obținut un profit net de 3,8 miliarde. În această perioadă, surprinzător de profitabilă a fost divizia Surface, care vândut în valoare de 1,1 miliarde, o creștere de 61% față de anul trecut. Nu se cunoaște numărul exact de tablete Surface Pro 4 vândute și sisteme Surface Book, dar este evident că se vând suficient de bine încât să genereze un profit semnificativ. Vânzările de licențe de Windows către partenerii OEM nu au scăzut decât cu 2%, o valoare mult mai roz decât trendul vânzărilor dezamăgitoare din piața de PC-uri. Diviza Office o duce mai bine cu 7% pe partea de clienți business și 6% la capitolul utilizatori casnici. Numărul total de abonați Office 365 a crescut cu valoarea astronomică de 22.2 milioane de utilizatori.