Netflix s-ar putea să vă fi resetat parola fără să vă întrebe
Împreună cu alte câteva companii importante de servicii online, Netflix a început să reseteze parolele utilizatorilor care s-ar putea să fie afectați de publicarea recentă a unui set stufos de utilizatori și parole.
În următoarele zile, dacă nu cumva ați primit deja un astfel de mesaj, Netflix ar trebui să vă trimită un email prin care să vă forțeze să vă schimbați parola la contul vostru. În primul rând, merită să rețineți că nu este vreo păcăleală sau vreo metodă de phising.
Deși ați fi tentați să considerați astfel de mesaje nesolicitate spam, conform celor de la Krebs on Security, este o măsură prin care Netflix vă protejează contul de vizitatori nedoriți. În ultimele săptămâni, au început să circule online milioane de nume de utilizatori și parole de la conturi de LinkedIn și MySpace, iar un număr important de internauți folosesc aceleași date de autentificare la mai multe servicii. Ca urmare, cei de la Netflix au făcut munca dificilă de a vă căuta adresa de email în informațiile ajunse online pentru a verifica dacă numele vostru s-a aflat printre conturile LinkedIn și MySpace afectate. Dacă răspunsul este da, veți fi invitați să vă schimbați parola.
,,Credem că datele voastre de autentificare la Netflix s-ar putea să fie incluse printre adresele de email și parolele ajunse online în urma unui atac cibernetic la o altă companie. Ca să fim siguri, v-am resetat parola ca o măsură preventivă.” Autenticitatea acestui mesaj recepționat deja de către un număr semnificativ de persoane, a fost confirmată și printr-un mesaj dedicat adresat de către oficialii Netflix celor de la Krebs on Security. ,,Câțiva utilizatori de Netflix au primit email-uri prin care îi încurajăm să-și schimbe parolele ca o măsură de precauție, din cauza dezvăluirii recente a unui număr semnificativ de date de autentificare rezultate dintr-un atac mai vechi la o altă companie de servicii online.”
În definitiv, dacă efortul nu este prea mare, ar fi de un real ajutor să vă schimbați măcar o dată pe an parola la majoritatea serviciilor online pe care le folosiți zilnic sau săptămânal.