Microsoft FlashBlack aduce realitatea virtuală pe telefoane slabe

În teorie, experiențele de realitate virtuală sunt asociate cu niște configurații hardware foarte performante, dar prin intermediul Microsoft FlashBlack, gigantul din Redmond vă propune o rețetă completă pentru VR.

Este suficient să vă uitați la lista de cerințe minime pentru HTC Vive și Oculus Rift pentru a vedea foarte clar asocierea dintre sisteme computaționale foarte rapide și experiențe VR. Până și Samsung sau LG au anunțat compatibilitatea propriilor kituri VR doar cu dispozitivele lor de top.

În cazul în care aveți un telefon cu un ecran mai mare, dar acesta nu este foarte rapid, soluția de VR ar putea veni de la Microsoft sub forma Microsoft FlashBlack. Acest nou proiect din partea centrului Microsoft Research vine cu o abordare complet diferită pentru VR.

Practic, tot conținutul video în format de realitate virtuală, în loc să fie randat pe telefon, este pre-randat într-o fermă de servere la mii de kilometri distanță. Astfel, subit, devine complet irelevant dacă aveți un procesor mai lent sau o cantitate mai mică de RAM. Pentru ca lucrurile să se desfășoare însă lin, ideal ar fi să aveți un spațiu de stocare relativ rapid.

Conform testelor interne ale Microsoft Research, FlashBlack îmbunătățește calitatea experiențelor de realitate virtuală pe telefoane low-end cu până la de opt ori când vine vorba de numărul de cadre pe secundă randate. În ceea ce privește consumul de energie, acesta scade de 97 de ori.

FlashBlack va face față cu brio și scenelor dinamice sau animațiilor foarte rapide prin generarea de cadre aproximate, oferind către utilizator conținutul care, în teorie, ar trebui să apară în continuare, până când sunt generate valorile corecte.

Conceptul, dintr-un punct de vedere, este foarte similar cu streamingul de jocuri video, în care procesarea efectivă a conținutului, înainte să vă fie servită sub formă de clipuri este realizată pe niște servere în diverse colțuri ale globului.

Singura problemă este că FlashBlack se află într-un incipient de dezvoltare și nu știm dacă va deveni prea curând un produs comercial sau va fi oferit gratuit utilizatorilor.

Alexandru Puiu
16:11 31.05.2016
Citește tot articolul →
Cele mai noi articole video