30 sept. 2016 | 18:23

Mașina electrică românească low-cost ar putea arăta așa

ENTERTAINMENT
Mașina electrică românească low-cost ar putea arăta așa

O machetă a primei mașini electrice low-cost produse în România a fost de curând prezentată la Cluj.

Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare pe parcursul ultimilor ani, iar producători precum Tesla au contribuit în mod decisiv la situația actuală. Tesla Model 3, de exemplu, a făcut mare vâlvă în urmă cu câteva luni, iar numărul enorm de precomenzi a arătat că lumea este, în sfârșit, pregătită să renunțe la automobilele care merg pe bază de benzină sau motorină.

O echipă din România, însă, vrea să creeze un vehicul și mai accesibil, numit Go4two. Potrivit site-ului Mediafax, macheta acestuia a fost lansată joi seară, în cadrul festivalului de arte digitale Clujotronic organizat de Institutul Francez și Centrul Cultural German. Aceasta ar fi prima mașină electrică accesibilă, dezvoltată și fabricată în țara noastră. Pentru macheta respectivă, creatorii au ales fibra de carbon, astfel că vehiculul are o greutate de doar 150 de kilograme.

masina electrica romaneasca

Dotată cu trei roți, mașina va avea un preț de aproximativ 5.000 de euro și va fi disponibilă în două versiuni. Una dintre ele va putea atinge o viteză maximă de 45 de kilometri pe oră, iar cealaltă va atinge 80 de kilometri pe oră, după cum spune un membru al echipei care a dezvoltat proiectul mașinii. Cât despre încărcare, se pare că nu va trebui să vă faceți griji. Procesul va dura între 15 minute şi trei ore.

”Este o mașină pentru două persoane care va putea fi parcată și perpendicular, va avea o autonomie de 100 de kilometri, iar cu o baterie suplimentară autonomia va crește la 200 de kilometri. Vom construi, la început, 10 prototipuri pentru omologare și credem că în primăvara anului viitor vom putea începe producția de serie la Pitești, la fabrica Dacia, care are tehnologia necesară de producție. Mașina se numește Go4two şi sperăm să primim primele comenzi din Cluj-Napoca”, a spus Henri Jonckheere, inițiatorul proiectului.