13 sept. 2016 | 16:49

Folosești AdBlock Plus pentru a scăpa de reclame, dar programul îți va servi unele mai ”bune”

ACTUALITATE
Folosești AdBlock Plus pentru a scăpa de reclame, dar programul îți va servi unele mai ”bune”

AdBlock Plus se pregătește să lanseze un nou serviciu care va aduce reclame pe paginile web pe care le vizitați.

Deși ideea inițială a extensiei AdBlock Plus era să elimine reclamele ce apar pe mai toate paginile web, decizia de acum are ca scop eliminarea reclamelor ”rele”, ce sunt intruzive, prea mari sau prea urâte, și înlocuirea lor cu reclame mici, subtile și în teorie, mult mai puțin enervante.

AdBlock Plus pregătește un marketplace pentru site-uri. Astfel, deținătorii de site-uri pot alege reclame pe care să le plaseze în cadrul conținutului de pe pagini. Dacă un vizitator cu AdBlock Plus instalat în browser ajunge pe o asemenea pagină, va vedea astfel de reclame, în loc de reclamele pe care site-ul le afișează în mod normal, relatează theverge.com.

”Proprietarii de site-uri au posibilitatea de a trata cele două ecosisteme complet diferit, dar de a le monetiza pe fiecare în parte”, afirmă Ben Williams, directorul de operațiuni și comunicații din cadrul AdBlock Plus.

Acest marketplace este o extensie a programului Acceptable Ads pe care AdBlock Plus îl desfășoară încă din 2011. Încă de atunci, aplicația a creat un ”whitelist” de reclame aprobate, astfel că acestea apar utilizatorilor chiar dacă blocker-ul este activ. Acest program a fost destul de restrâns, totuși, deoarece companiile ce oferă reclame trebuiau să colaboreze și să plătească AdBlock Plus pentru a avea reclamele trecute pe whitelist. Procesul durează, astfel că nu foarte multe site-uri pot participa.

AdBlock Plus speră ca prin intermediul acestui marketplace să se extindă masiv folosirea programului Acceptable Ads. Deținătorii de site-uri trebuie doar să introducă pe paginile lor codul web pentru reclamele alese. Aceste reclame nu pot urmări vizitatorii și sunt limitate la anumite dimensiuni și locații în pagină.

Cei ce publică reclamele vor primi 80% din câștiguri, în timp ce ce restul de 20% este împărțit între diversele entități ce oferă reclamele. AdBlock Plus va primi 6% din câștiguri.

Williams speră ca programul Acceptable Ads să rezolve o problemă ce există oricum. ”Încercăm să diminuăm ideea unei situații văzute doar alb-negru, în care se blochează 100% din reclame, iar Acceptable Ads este un pas către ceea ce credem că este mai bine”.

Marketplace-ul de reclame se lansează astăzi în varianta beta, iar o variantă completă ar urma să se lanseze până la sfârșitul anului.

Autor: George Stanciu