11 aug. 2016 | 06:58

Facebook ”desființată” de către creatorii Adblock Plus pentru măsurile pro-reclame

ACTUALITATE
Facebook ”desființată” de către creatorii Adblock Plus pentru măsurile pro-reclame

În urmă cu mai puțin de 24 de ore cei de la Facebook au anunțat că vor ignora extensiile anti-reclame din browser. Urmările nu au întârziat să apară.

Precum Google sau Yahoo, Facebook generează cea mai mare parte a profitului său din reclame. Cu cât vedeți mai multe reclame personalizate, cu atât sunt mai mari șanse să interacționați cu ele, iar Facebook să câștige niște bani. Partea interesantă este că, deși cea mai mare parte a profitului este obținută din aplicația de mobil a rețelei sociale, gigantul condus de Mark Zuckerberg s-a decis să frustreze cea mai mare parte a utilizatori de Facebook pe desktop. Din câte se pare, aceștia din urmă, indiferent de artificiile la care vor apela pentru a bloca reclame de pe lângă News Feed, pur și simplu nu vor reuși.

Acțiunea celor de la Facebook, de a ignora complet tentativele de blocare a reclamelor de pe site, nu a fost primită cu brațele deschise de către companiile care și-au construit modelul de afaceri în jurul ideii de ad-block. Faptul că, pe lângă acest anunț, Zuckerberg a anunțat că va pune la dispoziția internauților un sistem prin care aceștia își pot personaliza la maxim tipul de reclame pe care le doresc afișate, din nou nu a ajutat.

Prima replică agresivă față de anunțul Facebook a venit de la creatorii Adblock Plus, pe blogul oficial al companiei. În acel context, rețeaua socială a fost definită ca fiind împotriva utilizatorilor – ,,anti-user”. În plus, au fost folosite numeroase analogii pentru a insista pe direcția complet distructivă pe care a luat-o împotriva utilizatorilor – Facebook ,,a luat-o pe o cale întunecată împotriva preferințelor utilizatorilor”. Partea ironică este că Williams atrage atenția asupra unui scenariu în care utilizatorii, după implementare noilor măsuri, vor fi mult mia reticenți în a da click pe o reclamă, reușind practic să alieneze în egală măsură brandurile care sperau să-și vândă produsele pe Facebook, cât și persoanele obișnuite care se vor gândi mult mai mult la banii câștigați de compania americană.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele