Facebook devine alternativă la Steam: își lansează magazin de jocuri
Facebook a devenit sinonim cu idea de rețea de socializare pentru cei mai mulți membrii ai comunității, fâcând viața foarte grea alternativelor mai puțin populare. În curând, se pare că ar putea deveni și destinația preferată a gamerilor ocazionali.
Deja de câțiva ani, devenise evident că interesele Facebook s-a extinse dincolo de rețeaua de socializare. Mai ales când a apărut Farmville pe platformă și, implicit, foarte mulți internauți și-au făcut cont pentru a-l experimenta, Mark Zuckerberg și compania au realizat valoarea astronomică a câștigurilor ce se pot realiza din astfel de jocuri ce creează dependență. S-ar putea ca impactul vizual să nu fie comparativ cu Doom sau Starcraft, dar astfel de experiențe de gaming mai simpliste și mai ușor de înțeles tind să fie mai profitabile decât proiectele marilor studiouri. A urmat achiziția Oculus VR care a spulberat pentru totdeauna mitul că Facebook nu vrea să facă bani din gaming.
Acum, vorbim deja de un magazin virtual exclusiv pentru jocuri, separat de Facebook, ce va funcționa ca o aplicație dedicată pentru utilizatorii de PC-uri. Existența sa a fost confirmată pentru comunicat de presă și se pare că ar trebui să poate fi experimentat de mare masă a utilizatorilor în momentul în care mai mulți dezvoltatori vor opta să-și găzduiască proiectele acolo. Cel puțin momentan, nu se așteaptă nimeni la titluri exclusive, dar acest lucru este mai puțin important.
Majoritatea experiențelor ce vor ajunge în magazinul virtual al Facebook vor folosi motorul grafic Unity. Acesta ar trebui să fie cunoscut mai ales dezvoltatorilor independenți de jocuri. Cu ajutorul său au fost create titluri foarte variate, precum Superhot, Ori and the Blind Forest, Monument Valley sau Alto’s Adeventure. Suportul pentru Unity din partea Facebook înseamnă și că vor exista câteva unelte menite să faciliteze portarea, prin câțiva pași simpli, a unor jocuri din lista de mai sus în noul magazin virtual. ,,Cu foarte puțin efort și mici modificări de cod”, Facebook are toate șansele să devină un concurent pentru Steam și o atracție importantă pentru dezvoltatoril. Aflat în stadiu alpha, magazinul celor de la Facebook a început deja să accepte proiecte.
Pentru a avea un pic de context pentru această mișcare, aveți în vedere că Facebook a plătit în 2015, 2,5 miliarde de dolari dezvoltatorilor de jocuri din cauza achizițiilor in-app din jocurile pe care le găzduiește deja. În plus, 650 milioane de persoane dintre cei aproximativ 1,5 miliarde care au un cont pe Facebook se joacă. În schimb, pe Steam, în utlimele 48 de ore au fost 11 milioane de utilizatori simultan.