Samsung îşi pune toate speranţele de revenire în Galaxy S6
În ultimii ani, dintr-o lipsă acută de inovaţie, vânzările de telefoane Samsung au scăzut simţitor, iar acest aspect s-a reflectat în profituri din ce în ce mai mici.
Trecem prin acea perioadă a anului în care giganţii OEM de pe glob ne comunică rezultatele financiare pe ultimul trimestru fiscal. Deşi multe dintre astfel de comunicate sunt foarte plictisitoare dacă nu lucraţi în domeniul economic, în cazul anumitor companii, există particularităţi interesante. În cazul celor de la Samsung, de exemplu, discrepanţa din ce în ce mai mare dintre vânzări şi profit se datorează competiţiei acerbe atât pe segmentul de dispozitive foarte ieftine, cât şi foarte scumpe.
În teorie, lansarea noilor Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge s-ar reflecta într-o creştere a profitului operaţional de la 5 miliarde în trimestrul patru din 2014 până la 5,6 miliarde în primul trimestru al acestui an. Deşi aceste valori par optimiste la prima vedere, pălesc în asociere cu cele 8 miliarde de dolari înregistrate ca profit operaţional în aceeaşi perioadă a anului trecut. Chiar şi într-o perioadă în care Samsung a redobândit poziţia de lider în piaţa telefoanelor mobile, în defavoarea celor de la Apple, este evident că vânzările globale de smartphone-uri s-au schimbat radical. Chiar şi de pe primul loc, sud coreenii au comercializat foarte puţine tablete şi un număr infim de telefoane de vorbit în comparaţie cu anii trecuţi. Profitul net este şi mai mic. De la 6 miliarde de dolari în primul trimestru din 2014, valoarea înregistrată pe aceleaşi trei luni de anul acesta este de 2,6 miliarde.
Partea fascinantă a întregului anunţ ţine de optimismul celor de la Samsung. Într-o perioadă în care este mai evident ca niciodată că sud coreenii au nevoie de produse revoluţionare cu un raport preţ-performanţă remarcabil, aceştia sunt încrezători ca Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge reprezintă soluţia. Samsung speră să vândă 23 de milioane de S6 şi alte 23 de milioane de S6 Edge. În contextul în care are dificultăţi majore pe partea de producţie a ecranului curbat este greu de spus dacă nu cumva aceste praguri nu vor fi atinse din cauza lor.
În altă ordine de idei, divizia de semiconductoare a Samsung a înregistrat o creştere de profit de la an la an de la 1,8 miliarde de dolari până la 2,7 miliarde de dolari. Producţia de display-uri este de asemenea un punct forte pentru gigantul asiatic datorită creşterii de la 75 de milioane de dolari până la 490 de milioane.