Samsung Galaxy S6, review al camerei foto: Calitate de 6 stele

VIDEO
23 mart. 2015 | 12:05

Samsung Galaxy S6 a fost lansat în urmă cu aproape o lună și cu o mulțime de dotări care să-l facă dezirabil. Dar mai dezirabil e datorită designului. După ce ai văzut review-ul cu cele mai noi smartphone-uri Samsung, acesta e un review dedicat doar camerei foto de pe Galaxy S6 și S6 edge.

Mereu mi-a plăcut camera de pe iPhone. Aplicația este simplă, focalizează repede și face ceea ce ar trebui să facă o cameră de pe un telefon: capturează un instantaneu. Desigur, sunt oameni care au împins camera aia mai departe, au filmat lungmetraje cu ea, au făcut poze de modă și documentare.

Totuși, Samsung Galaxy S6 este acum cel mai serios rival pentru iPhone 6 și viitorul model, și n-ar fi greșit dacă aș spune că sud-coreenii oferă cea mai bună soluție. Samsung Galaxy S6 și Galaxy S6 Edge sunt disponibile la precomandă la QuickMobile.ro și promite să fie primul retailer care le livrează pe piața locală.

Înainte de a continua cu acest review, țin să precizez că este o prostie dacă te oprești doar la numărul de megapixeli. Da, Galaxy S6 și S6 edge au camere de 16 megapixeli, iar iPhone 6 are una de 8 megapixeli.

Ce înseamnă asta? Ei bine, nimic pentru pozele pe care le publici pe Facebook, Instagram sau le trimiți pe mail. Cele mai multe sunt încărcate la mai puțin de 2 megapixeli. Consider însă că rezoluția de 8 megapixeli este limita inferioară, deoarece atât este rezoluția 4K. Dacă pozele tale nu-și pot arăta toți pixelii pe cele mai bune ecrane, atunci telefonul acela e depășit.

Despre Samsung Galaxy S6 și camera sa

Samsung Galaxy S6 și Galaxy S6 edge au un senzor de 16 megapixeli cu lentile în fața lui la o diafragmă de f/1.9 (cu cât este mai mic numărul, cu atât mai bine, iar în cazul camerelor foto există obiective și de f/0.95). Distanța focală este de 22mm, ai un bliț cu LED și stabilizare optică a imaginii, dar care nu funcționează în toate modurile (filmare 4K sau full HD la 60 fps). Camera frontală este de 5 megapixeli și aplicația dispune de câteva moduri care să te ajute să faci selfie-uri mai bune.

Samsung Galaxy S6 - review al camerei foto la PLAYTECH (5)

Cele mai mari atuuri pe care le are Samsung Galaxy S6 sunt focalizarea rapidă folosind detecția de fază (în loc să se bazeze doar pe diferențele în contrast), modul HDR în timp real și blocarea focalizării în video pe un anumit obiect, chiar dacă tu modifici cadrul. Modul HDR presupune că o imagine este compusă din altele (de la 3 în sus) realizate la diferite expuneri pentru a înregistra cât mai multe detalii.

La iPhone 6, că tot am început acest review comparând Galaxy S6 cu el, poți bloca focalizarea și apoi poți modifica expunerea cadrului independent. Încă nu poți face asta la Galaxy S6, iar acesta e un minus care putea fi remediat ușor. Apoi, încă este mai simplă aplicația de pe iPhone decât ce livrează Samsung. Asta nu o face complicată, doar că pe iOS lucrurile sunt ceva mai intuitive, pe când la Samsung ai nevoie de ceva timp să te obișnuiești unde și ce găsești.

iphone 6 si iphone 6 plus

Un ultim comentariu despre cele două este că Samsung încă are un algoritm – se poate spune – agresiv. Aplică mult sharpness și contrast pe poze, ceea ce nu le face să arate neapărat rău, dar distruge uneori detaliile fine din cadru. De asemenea, culorile sunt mai saturate, dar dacă îți plac așa, nu e o problemă. Acestea sunt principalele atuuri pe care iPhone încă le are.

Concluzia despre camera de pe Samsung Galaxy S6

După cum ai văzut în videoclipul de mai sus, scenele sunt în slow-motion. Chiar dacă Samsung oferă un așa mod, 120 fps la rezoluție HD, eu am ales să filmez full HD la 60 fps și să reduc viteză până la 24 fps în postprocesare. Este un mare avantaj să faci asta și îți poate fi util în multe situații.

De asemenea, telefonul filmează la 4K. Deocamdată, televizoarele și monitoarele 4K sunt puține, dar dacă ai un astfel de dispozitiv care îți produce videoclipuri la așa rezoluție, poți s-o reduci la full HD și ai mai multe detalii. Dacă nu, poți tăia și îndrepta mai ușor unele cadre, fără să pierzi din detalii. Eu am ales un pan de la dreapta la stânga, folosind un cadru filmat la 4K.

Pozele sunt foarte bune, cu multe detalii și cu o rezoluție care îți permite să tai ceva din cadru, dacă n-ai putut să-l obții după cum ai vrut. Nu apreciez prea mult nivelul de sharpness la care sunt produse pozele, iar asta aș schimba pe viitor. În schimb, focalizarea este excelentă, asemenea și capacitatea de a o bloca pe un obiect (mi-a plăcut această funcționalitate încă de când am încercat-o pe un mirrorless Olympus). Iar modul HDR în timp real este un bonus nesperat pe un telefon mobil, fie și doar acesta și este un plus major. Îl ai chiar și în video, dar doar la rezoluție full HD la 30 fps.

Fotografii realizate cu Samsung Galaxy S6 edge (18)

Ce mai lipsește camerei de pe Galaxy S6

În primul rând, sper ca Note 5 sau viitorul Galaxy S să permită realtime HDR în toate modurile de filmare, dar să permită și efecte și tot ceea ce ai în modul clasic full HD. De asemenea, acel tracking focus trebuie să fie disponibile în toate. În mare parte, acesta e minusul camerei: are câteva moduri foarte bune, dar limitate în disponibilitate. Nici stabilizarea nu este disponibilă în orice situație.

Dacă pe iPhone nu ești mulțumit de aplicație, o poți schimba cu ceva din App Store (sunt unele foarte bune, dedicate profesioniștilor). Pe Android oferta e mai slabă. Nesperat de slabă. Dacă Samsung este o companie dedicată calității videoclipurilor și pozelor, este o zonă de exploatat dezvoltarea unei aplicații „supreme“ pentru video și foto. Hardware au, au și software decent, mai trebuie doar să le exploateze la maximum.

Fotografii realizate cu Samsung Galaxy S6 edge (2)

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele