Samsung a plătit 500 de “fani” ca să vină la lansarea Galaxy S6 [UPDATE]
Un nou raport din China, ce ar putea fi adevărat, reuşeşte din nou să aducă într-o lumină proastă marketingul agresiv şi îndoielnic al celor de la Samsung.
Deşi au existat deja suficient de multe review-uri publicate pentru Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge pentru a confirma calitatea gadgeturilor, se pare că Samsung nu a avut la fel de multă încredere în respectivele gadgeturi. Dacă un nou raport din China se dovedeşte a fi adevărat, se pare că sud coreenii au plătit oameni la un eveniment pentru a-şi manifesta ,,entuziasmul” vizavi de noile sale vârfuri de gamă.
Aparent, la lansarea din China a noilor Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge din China, din cei aproximativ 1000 de oameni prezenţi, peste jumătate au fost prezenţi contra cost. Pentru ca impactul vizual să fie mare, au fost recrutate doar persoane sub 30 de ani cu aspect de studenţi. Dacă cei aproximativ 500 de oameni care au fost angajaţi pentru această activitate stăteau peste o oră la eveniment erau plătiţi cu echivalentul a 4,8 dolari. Cei care s-au ocupat de recrutare au fost recompensaţi cu 3,2 dolari pentru fiecare om prezent la lansarea Galaxy S6.
Pentru a nu se da de gol, a existat şi un scenariu pe care respectivii ,,fani” erau obligaţi să-l urmeze. Dacă cineva îi întreba de ce sunt prezenţi la eveniment, trebuiau să răspundă că sunt fani Samsung şi au un interes foarte mare în noile vârfuri de gamă ale companiei. Totul s-a petrecut foarte rapid prin intermediul serviciului de mesagerie instant WeChat, foarte popular în China. O domnişoară care a răspunsul anunţului de pe WeChat s-a mândrit cu câştigul de 8,4 dolari după doar 15 minute petrecute la conferinţa de lansare. Toţi participanţii mai erau obligaţi să dea Like la pagina Samsung Galaxy de pe reţeaua socială Baidu şi să-şi posteze numele, numărul de telefon şi o fotografie pe WeChat.
Momentan cei de la Samsung nu au făcut o declaraţie oficială pe marginea acestui subiect, dar sunt şanse infime ca cineva să inventeze un scenariu atât de elaborat doar pentru a face reclamă negativă brandului.
Update: La două zile după publicarea materialului de mai sus, compania de PR autohtonă a celor de la Samsung ne-a trimis o dezminţire pentru evenimentele descrise în ştire. Comunicatul de presă îl puteţi citi în întregime mai jos.
,,Samsung a investigat situaţia semnalată de relatările media din 3 aprilie conform cărora mai multe persoane au fost angajate temporar pentru a participa la evenimentul de lansare Galaxy S6 din Shanghai, China, și a constatat că informațiile publicate au fost total nefondate și false.
Articolul relatează faptul că la evenimentul local de lansare a Galaxy S6 au participat persoane angajate part-time ca „fanboys” ai telefoanelor Samsung. Însă, rezultatele investigaţiei noastre au arătat că nu a fost înregistrat niciun caz în care vreo persoana să fie angajată sau plătită pentru a participa la acest eveniment. De fapt, cei peste 1.100 de participanți, inclusiv consumatori și parteneri din industrie, au fost cu toții invitați oficial în Shanghai Culture Square unde a avut loc evenimentul.
În urma investigației, grupul media care a publicat știrea a confirmat constatările noastre și în scurt timp a retras informațiile eronate. Separat, luăm în considerare posibilitatea de a solicita publicației să ia măsuri suplimentare privind această situație prin publicarea unei erate. De asemenea, vom continua să depunem eforturi pentru a descoperi sursele acestui subiect.„