Pebble Watch ne-a reînvățat să visăm la ceasuri inteligente și ne-a pregătit pentru Apple Watch
Se împlinesc trei ani de când Pebble Watch a atras atenția lumii printr-una dintre cele mai finanțate idei pe Kickstarter. Totodată, a fost gadgetul care ne-a adus aminte de ceasurile inteligente văzute în filme SF.
Era ziua de 18 mai a anului 2012, ultima a campaniei pentru Pebble Watch. Kickstarter avea un nou campion. Ceasul inteligent Pebble Wach strânsese mai mult de 10,2 milioane de dolari pe cunoscuta platformă, devenind cea mai bine finanțată campanie la acel moment. Asta se întâmpla cu doi ani înainte ca Google să intre în sectorul gdgeturilor purtabile prin lansarea propriului sistem de operare Android Wear sau Apple să aibă Watch.
Campania pe Kickstarter pentru Pebble a fost lansată de fondatorul companiei și directorul acesteia Eric Migicovski. Înainte de Pebble, Migicovscki a fost mai întâi implicat în crearea unui alt smartwatch, de data aceasta pentru dispozitivele BlackBerry. Este vorba despre InPulse, un ceas care a ajutat enorm în crearea viitorul Pebble Watch. Asta deoarece în cadrul proiectului InPulse au fost consultați peste 1.500 de clienți pentru a putea aduce modificările potrivite.
Succesorul acestuia urma să fie Pebble Watch, dar în ciuda potențialului uriaș al acestuia, banii erau extrem de greu de găsit. Kickstarter, așa cum a declarat Migicovski pentru Huffington Post, a fost o ultimă soluție, din moment ce metodele tradiționale de obținere a finanțării nu funcționau.
Importanța campaniei pentru Pebble Watch
Aproape la fel de important precum produsul în sine a fost și campania pe Kickstarter și felul în care Migicovski și echipa sa reușeau să ”vândă” produsul. Din câte se pare, echipa a petrecut mai bine de o lună lucrând la respectiva campanie. În toată această perioadă a fost finalizat prototipul Pebble Watch, a fost filmat videoclipul, au fost făcut poze și a fost scris textul. În ceea ce privește designul paginii de Kickstarter, sumele care puteau fi investite și textul din timpul videoclipului de promovare, precedentele campanii de succes au servit drept sursă de inspirație pentru oamenii din spatele Pebble Watch.
În vederea lansării campaniei de Kickstarter, echipa a lucrat exclusiv cu cei de la Engagdet. Înainte de debutul oficial, aceștia s-au interesat în legătură cu blogerii care scriau despre tehnologie, iar în ziua lansării 70 dintre aceștia au fost abordați pentru a promova ceasul.
Pebble Watch, un succes instant
Desigur, au mai existat campanii de Kickstarter cu prezentări extrem de reușit care însă au dat greș ulterior. Diferența dintre Pebble și acestea este că smartwatch-ul satisfăcea o nevoie reală: aceea de a interacționa cu aplicațiile de pe telefon direct de la încheietura mâinii. Din punct de vedere al designului, Pebble Watch îi satisfăcea atât pe cei care preferau un design modern, cât și pe cei care preferau unul tradițional.
Era dotat cu un ecran ePaper de 1,26 inci cu o rezoluție de 144 x 168 de pixeli. După cum scrie și CNET, nu este vorba despre un display eInk clasic, ci mai degrabă despre unul LCD alb-negru. Spre deosebire de smartwatch-urile din prezent, Pebble nu se baza pe un ecran tactil, ci pe butoanele așezate foarte bine pe marginile acestuia.
În luna februarie a acestui an, Migicovsky a anunțat că Pebble a livrat peste un milion de dispozitive inteligente în toată lumea. Acestea s-au datorat, în mare parte, reducerilor și funcțiilor adăugate pe parcurs.
Recordul stabilit de Pebble Watch a fost depășit între timp. Prima oară a fost vorba despre lada frigorifică Coolest Cooler care va începe să fie livrată în luna iulie. A doua oară, însă, a fost vorba despre ”urmașul” Pebble Time, ceasul care a reușit să strângă peste 20 de milioane de dolari până la data finalizării campaniei, pe 28 martie 2015. Pe parcurs, cei de la Pebble au avut de-a face și cu situații mai puțin plăcute. Una dintre acestea a fost cauzată de Apple, atunci când companie din Cupertino a început să înlăture aplicațiile care menționau că suportă și dispozitive Pebble.
Viitorul încă arată bine pentru Pebble, în ciuda succesului de care se bucură la acest moment Apple Watch. Un lucru este clar, însă: concurența va deveni din ce în ce mai aprigă. Samsung va lansa propriul său smartwatch rotund în viitorul apropiat, Apple deja pregătește a doua generație de Apple Watch, iar LG impresionează cu modelul său Watch Urbane.
Pe lângă toate acestea, Pebble pare o companie mult prea mică, a cărei putere vine de la investitorii săi de pe Kickstarter. Pentru moment, produsele Pebble îi satisfac pe aceștia suficient de mult încât să-i convingă să investească zeci de milioane de dolari. Dar ce se va întâmpla oare cu compania în momentul în care nu va mai avea parte de susținerea acestora?