iPad-ul continuă să fie cea mai populară tabletă, în ciuda vânzărilor în scădere
La aproape cinci de la lansarea primului iPad, tableta celor de la Apple continuă să fie cea mai populară din piaţă, chiar şi cu vânzări aflate în scădere.
La fel cum s-a întâmplat şi cu telefoanele inteligente, Apple nu a creat nici primul smartphone şi nici prima tabletă. Cu toate acestea, gigantul din Cupertino a stat la baza acestor categorii de produse în formatul în care le vedem astăzi. Tocmai din acest motiv, ultimele iPhone-uri şi iPad-uri continuă se plece de pe rafturile magazinelor precum pâine caldă.
Conform celor mai recente date publicate de IDC, Apple continuă să fie lider de piaţă în domeniul tabletelor, cu o cotă de piaţă de 28,1%. Doar în ultimul trimestru al anului trecut, compania americană a comercializat nu mai puţin de 21,4 milioane de iPad-uri, valoare confirmată şi de Tim Cook în conferinţa pentru anunţarea rezultatelor financiare. Deşi valorile de mai sus continuă să reprezinte un subiect de mândrie pentru gigantul fondat de Steve Jobs, acestea sunt mult mai mici în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013 când Apple avea o cotă de piaţă de 33,1 procente şi reuşise să livreze nu mai puţin de 26 milioane de tablete.
Dacă dintr-un punct de vedere putem afirma că Apple nu o mai duce la fel de bine la capitolul tablete cum obişnuia să o facă în urmă cu câţiva ani, situaţia este mult mai dramatică pentru ocupantul locului doi în clasament. Samsung a înregistrat o scădere de la 18,4 procente în trimestrul patru 2013 până la 14,5 procente în trimestrul patru 2014. Singura companie care a înregistrat o creştere pe acest segment de piaţă este Lenovo. Ocupanta locului trei însă, nu prea are motive de bucurie cu o cotă de piaţă de 4,8 procente.
Studii elaborate pe marginea acestui trend descendent pentru vânzările de tablete a confirmat faptul că valorile în scădere nu au legătură cu scăderea interesului în piaţă pentru acest tip de produse. De vină este percepţia oamenilor pentru ciclul de viaţă al unei tablete, care momentan este de aproximativ 2-3 ani, în comparaţie cu smartphone-urile care au un ciclu de upgrade între unu şi doi ani.