26 aug. 2015 | 18:26

Dotările inteligente din mașini sunt doar briz-brizuri inutile pentru posesori

ACTUALITATE
Dotările inteligente din mașini sunt doar briz-brizuri inutile pentru posesori

De ce să pierzi 20 de minute prețioase din viață ca să citești un manual de utilizare stufos și plictisitor, când poți să ignori complet informațiile despre propria mașină și despre tehnologia cu care este echipată și să-ți folosești smartphone-ul?

Cei de la Reuters au realizat un studiu din care au aflat că douăzeci la sută dintre participanți nu au folosit nici măcar jumătate din tehnologia încorporată în autovehiculele personale. Studiul s-a desfășurat între lunile aprilie și iunie, cu o participarea a mai mult de patru mii de persoane.

Studiul s-a axat șoferii de mașini noi, care sunt la volanul acestora de mai mult de trei luni. Cea mai importantă constatare a fost aceea că oamenii nu sunt interesați să încerce noile caracteristici ale mașinilor. Cei de la Reuters ne spun și care sunt acestea: „Cel mai rar folosit este asistentul personal de la bord, care îți recomandă restaurante sau benzinării din apropiere. Acesta nu a fost folosit de 43% dintre participanți și a fost urmat de routerele mobile care îți permit să-ți transformi mașina într-un hot spot Wifi, caracteristică ignorată de 38% dintre participanți.

De asemenea, cu ajutorul acestui studiu s-a descoperit că atunci când vine vorba de siguranță, șoferii dau mai multă atenție tehnologiei care le sare în ajutor. Dotări precum avertizarea punctului mort, prevenirea coliziunilor, asistență la parcare sunt folosite des de către posesorii unor mașini noi.

Scopul acestui studiu este să arate că mulți cumpărători plătesc pentru o tehnologie pe care nu o folosesc niciodată. La un Ford Focus, pachetul ce conține un sistem de navigație cu ecran capacitiv de opt inci costă aproape 800 de dolari. Prezența unui radio prin satelit costă și ea 200 de dolari. Pare nebunesc să plătești câteva sute de dolari pentru niște facilități pe care le vei ignora, dar acestea vin de obicei la pachet cu îmbunățățiri la nivel interior și exterior pe care mulți clienți și le doresc.

Așadar, cei de la Reuters au un bun punct de vedere atunci când afirmă că „Considerând că Google testează o mașină autonomă, fără șofer, iar cei de la Apple cel mai probabil lucrează la propria lor versiune, faptul că 35% dintre șoferi nu au folosit niciodată sistemul de parcare automată poate părea o mare surpriză.”

Autor: Ștefan Neculai