Domeniul care le dă bătăi de cap companiilor: Cum a apărut ”.sucks”
Un nou subiect apărut de curând a împărțit comunitatea online: este ”.sucks” un domeniu legitim, sau doar o altă metodă de a șantaja marile companii?
Există numeroase domenii ciudate pe internet. Avem de-a face cu ”.wtf”, ”.fail”, iar în curând vom avea de-a face și cu ”sucks”. Ca și cum cele de dinainte nu ar fi fost destul, domeniul ”.sucks” ar putea reprezenta pentru unele companii încă un efort financiar pentru a se asigura că reputația nu le este afectată. Acest lucru i-a determinat pe unii să numească domeniul ”.sucks” șantaj. Iar mulți dintre ei, precum cei de la Adobe, au argumente foarte bune.
Conform declarațiilor unui angajat al celor de la Adobe, prețul este unul mult prea mare pentru un domeniu. Astfel, gigantul american ar trebui să plătească aproximativ 2.500 de dolari anual pentru a înregistra ”adobe.sucks”, de 100 de ori mai mult decât ar fi trebuit să dea în mod normal, conform celor de la NPR.
”Cred că este extorsiune” a declarat Evans, în condițiile în care compania pentru care lucrează a mai cumpărat în trecut domenii precum ”.photo”. Aparent, acesta le-ar fi comunicat celorlalți că singurametodă prin care Adobe poate să răspundă este să facă o treabă și mai bună. Noul ”.sucks” nu este încă accesibil publicului larg. De fiecare data când un domeniu nou apare, există o perioadă de 30 de zile în care mărcile înregistrate pot fi achiziționate de către cei ce le dețin. La finalul perioadei, acesta va fi disponibil publicului larg.
Până acum au fost achiziționate, printre altele, Facebook.sucks, Google.sucks, Microsoft.sucks, dar și KevinSpacey. sucks, ceea ce este surprinzător deoarece nu știm cine ar avea o părere așa proastă despre actorul american, având în vedere ultimele sale roluri.