24 sept. 2015 | 23:27

Cât va costa un sistem capabil de realitate virtuală?

ACTUALITATE
Cât va costa un sistem capabil de realitate virtuală?

E uşor să te entuziasmezi la ideea de realitate virtuală, dar preţurile pentru o astfel de experienţă în confortul căminului nu sunt accesibile.

În prima parte a lui 2016, Oculus Rift se va transforma într-un gadget pregătit pentru publicul larg. Dacă vă număraţi printre amatorii de realitate virtuală, un astfel de set ar trebui să fie prima componentă pe care puneţi ochii. În acelaşi timp, veţi avea nevoie un sistem computaţional performant care să genereze conţinutul VR în formatul perfect, cu o rată de reîmprospătare mare care să prevină riscul ameţelii.

Pentru a vă uşura achiziţia, cei de la Oculus au iniţiat programul de certificare Oculus Ready. Astfel, va fi suficient să găsiţi un PC marcat cu respectiva siglă pentru a şti din start că este capabil să reproducă toate experienţele VR disponibile online, de la jocuri şi filme până la aplicaţii creative. Configuraţiile de bază ale acestora vor avea un procesor Intel Core i5 de ultimă generaţie, 8GB RAM şi o placă video NVIDIA GTX 970 sau AMD R290. Preţul final pentru fiecare astfel de computer ar trebui să nu depăşească pragul psihologic de 1000 de dolari, conform oficialilor Oculus.

Anunţul pe marginea acestui subiect a fost făcut în cadrul celei de a doua conferinţe anuale Oculus Connect 2. În acelaşi context s-au anunţat parteneriate cu ASUS, Dell, Alienware, NVIDIA şi Intel pe partea de hardware. În plus, cei care sunt curioşi ce jocuri se vor putea juca imediat după ce au investit într-un sistem Oculus Ready, răspunsul constă momentan în patru titluri, momentan fiind cuvântul cheie. Acestea sunt Gang Beasts, Adr1ft, The Vanishing of Ethan Carter şi Battlezone.

În ceea ce-i priveşte pe dezvoltatori, aceştia vor pune mâna pe o versiune finală a SDK-ului pentru Oculus în luna decembrie a acestui an, urmând ca un al doilea SDK pentru controllerele Ocullus Touch Motion să devină public cu puţin timp înainte lansării versiunii finale de Oculus Rift.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele