How to Web și marile oportunități pentru antreprenori cu premii de 20.000 de dolari
How to Web Startup Spotlight este locul în care startup-urile din Europa Centrală şi de Est care dezvoltă produse inovatoare în domeniul tehnologiei se pot afirma și să pot câștiga premii consistente.
How to Web Startup Spotlight este adresat celor mai performante 32 de echipe din regiune. Ajuns la cea de a treia ediţie, programul de mentorat oferă finaliştilor acces la conexiuni valoroase din industrie la nivel global, mentorat, oportunităţi de investiţii, precum şi premii în valoare totală de 20.000 de dolari. Aplicaţiile se realizează online pe site-ul programului până luni, 20 octombrie, conform comunicatului remis „Playtech“.
Organizat în paralel cu How to Web Conference, Startup Spotlight 2014 va avea loc între 19 şi 22 noiembrie în Bucureşti şi va aduce împreună 32 de startup-uri din regiune care dezvoltă produse tech cu potenţial disruptiv. Pe toată durata programului, acestea vor participa la sesiuni de pitching şi mentorat şi vor întâlni antreprenori şi profesionişti consacraţi din industrie şi reprezentanţi ai unora dintre cele mai cunoscute programe de accelerare şi fonduri de investiţii early stage la nivel internaţional.
Anul acesta, toate echipele admise la How to Web Startup Spotlight vor avea oportunitatea unică de a-şi prezenta produsele pe scena principală a How to Web, în faţa întregii audienţe a conferinţei. Astfel, startup-urile vor beneficia de expunere internaţională şi, în plus, vor avea oportunitatea de a primi feedback de la profesionişti de excepţie, îşi vor construi relaţii importante şi vor intra în cursa pentru premiile în valoare totală de 20.000 de dolari oferite de IXIA, partener principal al programului.
Despre oportunitățile de la How to Web
„La început de drum, tinerii antreprenori au nevoie, mai mult decât orice, de opinii avizate şi de încurajări. Startup Spotlight ne oferă posibilitatea să îi ghidăm, să le ascultăm ideile şi să le oferim punctul nostru de vedere. Ne bucurăm că, alături de întreaga comunitate, suntem acolo să sprijinim iniţiativa antreprenorială în industrie şi sperăm ca părerile noastre să îi ajute pe tineri să-şi contureze o viziune mai clară asupra potenţialului pe care îl are proiectul lor”, a declarat Teodor Ceauşu, Country Manager IXIA România.
Anul trecut, 32 de echipe din România, Bulgaria, Ungaria, Serbia şi Polonia au participat la How to Web Startup Spotlight, iar rezultatele înregistrate de acestea ulterior confirmă calitatea programului şi impactul pe care acesta îl are asupra dezvoltării startup-urilor. Astfel, 35% din participanţii la How to Web Startup Spotlight 2013 au primit o investiţie, au încheiat un parteneriat strategic sau au fost admise într-un program de accelerare ca urmare a participării în program. În plus, alte 10 echipe au demarat discuţii cu potenţiali parteneri, investitori sau acceleratoare.
Synetiq, platformă de neuromarketing care oferă afacerilor informaţii utile despre clienţi, este unul dintre câştigătorii Startup Spotlight 2013 care a obţinut ulterior o investiţie de tip seed în valoare de 40.000 de euro şi a fost acceptat în programul de accelerare Startup Sauna. O poveste similară este şi cea a Wyliodrin, câştigători ai IXIA Innovation Award, care au lansat cea de a doua versiune a platformei şi au încheiat un parteneriat strategic cu Intel, devenind astfel software-ul oficial recomandat pentru Galileo.
Startup Spotlight se adresează startup-urilor în tehnologie care au cel puţin un fondator din Europa Centrală şi de Est, au mai puţin de doi ani de la înfiinţare, au dezvoltat până în prezent cel puţin un prototip funcţional al produsului şi nu au obţinut finanţări mai mari de 100.000 de euro până în prezent.
Echipele finaliste vor fi selecţionate de un juriu de specialitate din care vor face parte Alex Barrera (Co-Fondator & Editor Tech.eu), Robert Knapp (Co-Fondator & CEO Cyberghost), Carmen Sebe (ex-COO Avangate), Bogdan Ripa (Master Product Owner Adobe) şi Cosmin Ochişor (Business Development Manager Hub:raum). Procesul de selecţie va fi efectuat luând în considerare echipa şi experienţa acesteia, dimensiunea pieţei şi tendinţele actuale, validarea utilizatorilor, tracţiunea iniţială, costul de achiziţie al utilizatorilor, scalabilitatea şi fezabilitatea produsului.