Microsoft și gafele de PR cu Internet Explorer
O agenţie de PR angajată de Microsoft a început să platească bloggeri pentru ca aceştia să folosească Internet Explorer.
Foarte mulţi dintre noi folosesc Internet Explorer doar pentru a instala alt browser de internet după o proaspătă reinstalare de Windows. Unii dintre noi ar putea să mai folosească browserul Microsoft pentru a accesa diverse website-uri cu scripturi ActiveX care nu funcţionează în Chrome sau Firefox. Un lucru este sigur: Internet Explorer are o problemă mare de promovare, iar noua campania plătită de gigantul din Redmond sigur nu îmbunătăţeşte situaţia.
Postările plătite pe bloguri nu reprezintă o noutate, de aici şi titlul de advertorial sau postare de tip reclamă. Din păcate, unii bloggeri, contra cost, ,,uită” să marcheze asfel de postări cum se cuvine, iar când acest lucru se află are de suferit atât compania a căror produse sunt promovate, cât şi prestanţa autorului.
Similar cu scenariul descris mai sus, o agenţie angajată de Microsoft pentru promovarea IE, cu numele Social Chorus, a început să ofere sume de bani diverşilor bloggeri IT de peste ocean pentru ca aceştia să realizeze postări favorabile despre Internet Explorer. Mai mult decât atât, conform unui contract, creatorii postărilor se obligă să le promoveze pe diverse reţele sociale cu tag-ul #IEbloggers.
Detaliile campaniei au fost publicate în urmă cu câteva zile de Michael Arrington, unul dintre fondatorii TechCrunch. Din acel moment, compania fondată de Bill Gates a încetat respectivul program şi a făcut publică o declaraţie de presă prin care anunţă că gestul în cauză ,,nu este reprezentativ pentru modul în care Microsoft lucrează cu bloggeri şi alţi membri ai presei”.