Microsoft dezvăluie o tehnologie nouă pentru Hyperlapse
Microsoft lucrează intens la stabilizarea imaginilor preluate cu ajutorul unei camere video, pentru realizarea de Hyperlapse-uri fluide.
Camerele GoPro și altele de genul ne oferă o imagine unică din perspectiva celui care o poartă. Problema este că pe parcursul unui drum înregistrat cu o astfel de cameră, drum care poate ave și zeci de kilometri, cantitatea de material filmat este destul de mare iar vizionarea acestuia poate fi obositoare. Pentru aceasta se folosește o tehnică numită hyperlapse, și se accelerează clipul la nivelul la care se ia chiar și un cadru din cele 25 dintr-o secundă, pentru a obține un clip cu o durată mult mai mică.
Aici însă intervine o altă problemă. În multe din cazul camera GoPro este atașată de casca unui biciclist sau practicant de sporturi extreme, iar mișcarea capului este mult accentuată în cazul unui Hyperlapse.
Microsoft crede că deține o rezolvare la această problemă, și lucrează la o tehnologie care analizează traseul urmat de posesorul camerei și decupează automat zonele filmate, în care mișcările sunt cele mai accentuate sau care mențin traiectoria o perioadă mai lungă de timp. Analiza se face sub forma unei reprezentări 3D a traseului, realizată complet automat de către software. Apoi clipul este editat tot automat pentru a obține o imagine fluidă și care cuprinde tot traseul parcurs.
Software-ul este încă în stadiu de dezvoltare însă cei de la Microsoft spun că va fi disponibil în curând, sub forma unei aplicații pentru Windows Phone. Clipurile de mai jos explică cel mai bine cum funcționează tehnologia.