Google schimbă politica magazinului Play și asta va reduce masiv numărul aplicațiilor gratuite
Pentru că va renunţa să le clasifice drept „free“ aplicaţiile care oferă achiziţii in-app, numărul aplicaţiilor gratuite din Google Play va scădea brusc.
Pentru că foarte mulţi părinţi s-au enervat când au văzut facturi de mii de dolari generate de copiii lor prin achiziţii in-app, politica celor de la Google se va schimba radical când vine vorba de identificarea aplicaţiilor deloc gratuite.
Prin marcarea clară a acestora, Apple a fost prima companie care a introdus schimbări în magazinul său virtual privind aplicaţiile care oferă achiziţii in-app. În plus, a fost creată în App Store o zonă specială dedicată copiilor sub 13 ani. În iOS 8, va fi introdus un sistem prin care, dacă cineva vrea să cumpere ceva pe un anumit ID, trebuie să ceară voie virtual părinţilor.
Chiar dacă se conformă destul de târziu prevederilor impuse de Uniunea Europeană şi autoritatea americană FTC, Google își va revizui magazinul virtual. Gigantul din Mountain View a promis că va elimina termenul „gratuit“ din descrierea aplicaţiilor care oferă achiziţii in-app. De asemenea, vor fi create nişte documente speciale specifice diverselor jocuri, dedicate copiilor, cu scopul de a-i descuraja pe aceştia să cumpere conţinut virtual. Schimbările vor fi văzute de la sfârşitul lunii septembrie.
Singurul lucru care nu se cunoaşte la această oră este dacă schimbările descrise mai sus se vor aplica şi pe Google Play în SUA sau doar în Europa, unde sunt obligaţi prin Comisia Europeană.