Evoluție fulminantă a purtabilelor – Samsung e lider de piață și aici
Piața mondială de dispozitive purtabile a crescut cu 684% în prima jumătate a lui 2014, comparativ cu 2013, potrivit datelor firmei de analiză Canalys. E o creștere fulminantă, dar în 2013 aceste dispozitive nu erau adoptate pe scară largă de marii producători.
La nivel mondial, Fitbit și Jawbone ocupă primele două locuri în categoria brățărilor de bază de fitness în prima jumătate a lui 2014, potrivit datelor Canalys. Aceste brățări nu au funcționalități de ceas inteligent, ci doar monitorizează activitățile noastre fizice și somnul.
Pe locul al treilea se menține Nike, dar producătorul de echipamente sportive a decis să se retragă de pe piață, în timp ce Garmin, cunoscută pentru GPS-urile sale, începe să atace locul al treilea, cu dispozitivul Vivofit. „Provocarea rămâne ca producătorii să mențină utilizatorii fideli 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână”, au spus cei de la Canalys. Anul acesta au fost vândute 4,5 milioane de brățări de fitness, față de 500.000 în 2013.
Citiți și despre extinderea Fitbit către ecosistemul Windows Phone.
În privința ceasurilor inteligente, Samsung a devenit lider mondial în această categorie, unde nu a avut concurență directă din partea marilor producători. Samsung are Gear 2, Gear 2 Neo și Gear Fit pe piață, iar în iulie a lansat Gear Live, bazat pe platforma Android Wear, dezvoltată de Google.
Pebble, producătorul independent care a pornit de pe platformele de crowdfunding, ocupă locul al doilea, cu ajutorul Pebble Steel, iar Sony e pe locul al treilea.
În trimestrul al treilea din 2014, se va vedea și impactul platformei Android Wear. Aceasta este dezvoltată de Google pentru a sincroniza dispozitivele cu Android cu purtabilele. Pe această piață vor apărea LG G Watch, Samsung Gear Live și Motorola Moto 360.
Tot ce trebuie să știți despre Android Wear într-un singur clip.
Dar piața mai are de crescut, iar produsele trebuie îmbunătățite. „Dispozitivele purtabile trebuie să fie îmbunătățite pentru a se ajunge la o autonomie mai mare a bateriei. Nu trebuie să semene neapărat cu ceasurile, dar trebuie să adere la un cod de design unic”, spun cei de la Canalys, care așteaptă cu interes lansarea unui astfel de produs din partea Apple.ț