De ce vor arata mai bine jocurile de Xbox One cand veti fi online?
Consola efectiva Xbox One este doar un pion in ansamblul de servicii, aplicatii si functii online sau offline pe care le-a creat Microsoft pentru gameri.
Un oficial Microsoft a comunicat in cadrul evenimentului de anuntare al noului Xbox o informatie a carui valoare prea putini au inteles-o. La prima vedere pare o simpla lauda a gigantului din Redmond, la o privire mai atenta, se pare ca este vorba de mult mai mult. Un total de 300.000 de servere au fost adaugate retelei Xbox Live, cu scopul de a imbunatati experienta de gaming. Matt Booty de la Microsoft a detaliat pentru Ars Technica modul exact in care aceasta retea imensa va prelua presiunea unor sarcini dependente de CPU-ul sau GPU-ului consolei.
Practic, totul incepe cu trei nuclee virtuale de pe serverele Microsoft ce vor fi in permanenta legate cu fiecare consola Xbox One din sufragerie. Cand veti fi online, respectivele procesoare vor putea calcula in avans elemente de grafica si procesare care nu sunt dependente de latenta, precum iluminarea unei scene sau dinamica unei haine. Apoi, cand va fi cazul, acestea vor fi randate mult mai rapid pe ecranul televizorului. Aceasta distributie complexa a sarcinilor va depinde aproape exclusiv de dezvoltatori. Microsoft va oferi doar uneltele prin care creatorii de jocuri sa decida in ce mod vor profita de nucleele din cloud si in ce momente dintr-un joc. Sub nici o forma, asta nu inseamna ca doar anumite jocuri vor functiona doar online. Din pacate, inseamna doar ca anumite jocuri vor arata mai bine in momentul in care veti avea in spate o conexiune la internet. Personal sunt foarte curios cat de spectaculoasa va fi grafica unui joc in care o parte din partea de procesare va fi realizata la mii de kilometri distanta de casa in care va aflati.