Yahoo Do Not Track, iar informatiile pot fi cumparate
Yahoo anunta implementarea in viitor a politicii Do Not Track (DNT) pe toate site-urile sale, referitor la afisarea de reclame utilizatorilor.
Utilizatorii care folosesc browsere de ultima generatie, Firefox sau Chrome,vor putea dezactiva localizarea prin intermediul reclamelor afisate si isi vor putea pastra intimitatea. Acest lucru se va intampla de indata ce politica DNT, care previne urmarirea reclamelor afisate utilizatorilor, va fi oficial disponibila. Acest sistem este in dezvoltare inca din 2011 si corespunde regulamentelor implementate de DAA (Digital Advertising Alliance).
In momentul actual, reclamele afisate pe aproape orice site retin si trimit la server IP-ul utilizatorului, precum si versiunea sistemului de operare si a browser-ului folosit. Yahoo spune ca este un pionier in aceste discutii si a demonstrat un nivel ridicat de transparenta si securitate in ceea ce ii priveste pe utilizatorii sai. De asemenea, Yahoo citeaza ca „acest serviciu va crea tipul de serviciu online pe care consumatorii si-l doresc si care este posibil prin intermediul reclamelor”.
Folosirea acestui serviciu permite in mod legal lui Yahoo sa plateasca utilizatorii care sunt dispusi sa renunte la intimitatea lor pentru a continua sa furnizeze acele date serverelor de reclama targetata.