Stephen Elop, in interviu despre Nokia si Windows Phone
Intr-un dialog cu cei de la The Verge in cadrul MWC, Stephen Elop, s-a aratat extrem de incantat in ceea ce priveste performanta companiei dupa primul an de parteneriat strategic cu Microsoft.
Fiind evident ca este constient de urmarile negative ale schimbarii radicale de strategie, dintre care cea mai importanta este data de micsorarea fortei de munca, Stephen Elop a afirmat ca in acest moment Nokia este la mijlocul perioadei de tranzitie. Referitor la tranzitia catre Microsoft, CEO-ul Nokia a afirmat: „La un an dupa luarea marilor decizii referitoare la companie, sunt mai sigur ca niciodata ca am luat deciziile corecte”.
Impactul Nokia in directia de dezvoltare a Windows Phone incepe sa se simta abia acum, iar compania finlandeza vrea in continuare sa influenteze directia acestei platforme. Avand in vedere ca Microsoft isi centralizeaza intregul ecosistem in jurul interfetei Metro, exemple fiind Windows Phone, Windows 8 sau Xbox Live, Stephen Elop a aratat incredere in largirea influentei Nokia catre orizonturi multi-platform, insa aceasta influenta se afla momentan intr-un stadiu incipient, detaliile fiindca inca premature.
Cum era si de asteptat, in ceea ce priveste tabletele acelasi Elop si-a aratat interesul pentru domeniu, dar si reticenta, incercand sa ia cea mai potrivita decizie in aceasta piata aglomerata.
La intrebarea legata de amalgamul de smartphone-uri lansate lansate la MWC in acest an, inclusiv cele cu brandul Nokia, Stephen Elop a dat un raspuns rece si calculat „Dar pe care le tii minte?” Din pacate, o lipsa a diferentierii terminalelor nu face decat sa se reflecte intr-o mare de terminale care nu va tine stirile prea mult.
Referitor la ultima vedeta de la MWC – Nokia 808 PureView – si decizia de a il propulsa cu sistemul de operare Symbian, CEO-ul a afirmat ca aceasta tehnologie trebuia sa iasa pe piata si aceasta a fost cea mai buna metoda la acest moment.
Si in ceea ce priveste campania Smoked by Windows Phone Stephen si-a aratat aprecierea si entuziasmul. El a afirmat ca o astfel de campanie agresiva care se bazeaza pe teste si scenarii de utilizare, mai degraba decat tabele de specificatii, este exact ce avea nevoie platforma pentru a mai castiga ceva avant.
Ramane sa vedem ce o sa mai faca Nokia peste un un an sau daca va mai fi Nokia…