Cand RIM ataca Apple, Samsung castiga
Saptamana trecuta, un Apple Store din Sydney, Australia, a fost scena unui eveniment cat se poate de neobisnuit. Mai multe persoane imbracate in negru au luat cu asalt vitrinele magazinului si au scandat frenetici: „Wake up! Wake up!”. Dupa cum veti putea observa si in videoclip, un blogger aflat in magazin pentru a cumpara niste accesorii a reusit sa filmeze momentul.
Imediat dupa ce filmuletul a ajuns online, majoritatea publicatiilor, blogurilor si forumurilor de specialitate au atribuit aproape instantaneu aceasta asa-zisa „miscare de strada” celor de la Samsung. S-a dezbatut pe larg cum o astfel de campanie este mai mult ca sigur strans legata de iminenta lansare a noului terminal Galaxy. Cu alte cuvinte, in pofida negarii vehemente a reprezentantilor Samsung, brandul coreean a avut numai de castigat din aceasta actiune care a lasat o lume intreaga cu gura cascata.
Oricum, „bomba” a venit din partea celor de la BlackBerry Australia care au recunoscut ca de fapt aceasta campanie „Wake Up” le apartine in totalitate, scrie T3, si este in stransa legatura cu un eveniment ce va avea loc pe 7 mai si care ii va provoca pe australieni sa discute despre ce inseamna „sa fii in business”.
Inca nu stim daca astfel de campanii sunt in legatura si cu evenimentul BlackBerry World 2012 sau cu lansarea noului terminal BlackBerry 10.
Cu toate acestea, un lucru este cat se poate de cert: intregul buzz iscat in jurul campaniei s-a transformat in publicitate absolut gratuita pentru Samsung si nicidecum pentru RIM. Faptul ca cei mai multi au mizat mai degraba pe Samsung decat pe oricare alt producator ar trebui sa le dea de gandit atat celor de la BlackBerry, cat si oamenilor de marketing in general, atunci cand isi construiesc si implementeaza astfel de strategii de promovare.