Parcursul Go Daddy: SOPA te loveste, SOPA te „razgandeste”
Avand in vedere ca in ultimele saptamani Go Daddy, una dintre cele mai mari companii din lume de inregistrare a domeniilor web si gazduire Internet, a fost lovita de un val de critici si a pierdut, de asemenea, un numar destul de mare de clienti pentru faptul ca si-a aratat suportul legat de legea SOPA – Stop Online Piracy Act, s-a luat decizia sa se renunte la aceste favoruri si sa se axeze pe clientii inca ramasi.
CEO-ul companiei, Warren Adelman, a precizat ca „pirateria online ramane un subiect important pentru companie, dar SOPA nu este probabil cea mai buna solutie in acest moment si ca exista alte variante mai bune.” Pe viitor, Go Daddy doreste sa „lucreze cot la cot cu marii giganti ai internetului. La final este important ca totul sa iasa bine, iar compania va sustine aceasta miscare atunci cand si comunitatea online va face acest pas.”
GoDaddy a navigat in jurul perceptiei insistand ca „va ramane activa in promisiunea de a sustine securitatea si stabilitatea internetului”, pe de alta parte a renuntat la postarile de pe blog care mentionau sectiuni ale acestui act pentru a nu crea in continuare confuzie. Parerea mea, presupun ca si a altora, este ca Go Daddy isi regreta miscarea si acum nu face decat o limitare a consecintelor aspre pe care le-a resimtit in ultima vreme, un fel de „damage control”.
A doua miscare este, se pare, mai inteleapta, mai ales ca se pusese deja la cale o petitie internationala pentru ca fiecare utilizator sa isi mute domeniile de sub tutela companiei in cauza. Go Daddy nu a pierdut un numar foarte mare de clienti, dar si-a stirbit putin renumele de provider de internet castigat atat de greu in ultimii ani, imaginea unei companii fiind pana la urma cel mai greu lucru de recastigat.