07 nov. 2016 | 14:50

Un nou scandal pe piața auto: Audi a folosit un software pentru a reduce emisiile

ACTUALITATE
Un nou scandal pe piața auto: Audi a folosit un software pentru a reduce emisiile

Audi, companie care face parte din grupul Volkswagen, ar fi înșelat testele de verificare a emisiilor din Statele Unite.

După cum știți deja, autoritățile au scos la iveală în urmă cu câteva luni faptul că Volkswagen a trișat în cadrul testelor care indicau emisiile mașinilor. Pentru a realiza acest lucru, s-a folosit de un software special instalat în calculatorul de bord al tuturor autovehiculelor diesel produse între 2008 și 2015. În timpul testelor, software-ul făcea posibil ca motorul să intre într-un mod diferit. Mai exact, acesta nu funcționa la capacitățile optime, iar emisiile se încadrau în acest fel în limitele impuse de autoritățile din America.

Acum, se pare că Audi ar fi implicată într-un scandal similar. Conform unor informații publicate de către cei de la Bild am Sonntag, autoritățile din statul american California ar fi descoperit sute de mii de mașini care beneficiau de un program al cărui rol era reducerea emisiilor. După cum scrie Jalopnik, nici Audi, nici autoritățile americane nu au publicat, deocamdată, un comunicat oficial cu privire la acest subiect, iar Bild nu a menționat vreo sursă. Informația a fost, totuși, preluată și de către Wall Street Journal.

Programul ar fi fost descoperit în urmă cu câteva luni, însă, din motive necunoscute, a rămas secret până în ziua de azi. Așa cum era de așteptat, modul în care funcționează este relativ simplu. După pornire, mașina se află într-un mod în care emisiile erau extrem de reduse. Totuși, dacă volanul era mișcat la mai mult de 15 grade, modul era dezactivat și mașina rula normal, consumând mai mulă benzină și poluând mai mult.

Oficialii companiei erau conștienți de faptul că singurele situații în care volanul nu s-ar mișca ar fi testele. Din acest punct de vedere, asemănările dintre cazul acesta și cel în care a fost implicată Volkswagen sunt evidente. Singurele modele implicate ar fi fost cele cu cutii de viteze automate marcate cu indicatorul AL 551. Atât mașinile diesel, cât și cele pe benzină ar fi beneficiat de software, iar printre modelele vizate s-ar afla Audi Q5 și Audi Q7. Cele mai noi autovehicule nu ar fi afectate, întrucât compania ar fi încetat să mai folosească software-ul în urmă cu câteva luni de zile.