13 iun. 2016 | 16:53

Mișcări importante în online: Microsoft a cumpărat LinkedIn pentru o sumă enormă

ACTUALITATE
Mișcări importante în online: Microsoft a cumpărat LinkedIn pentru o sumă enormă

Microsoft a cumpărat LinkedIn după ce a convenit să plătească 26,2 miliarde de dolari pe rețea socială pentru profesioniști. 

Într-o postare pe blog, Microsoft a anunţat că va plăti 196 de dolari pentru fiecare acţiune LinkedIn şi că va finanţa tranzacţia prin emiterea de obligaţiuni.

Operatorului site-ului de socializare destinat profesioniştilor îşi va păstra brandul, cultura şi independenţa, iar director general va rămâne Jeff Weiner.

Weiner va fi subordonat directorului general al Microsoft, Satya Nadella.

„Echipa LinkedIn a devenit o afacere fantastică, axată pe conectarea profesioniştilor din întreaga lume”, a declarat Satya Nadella, directorul general Microsoft. „Împreună, putem accelera dezvoltarea LinkedIn, precum şi a Microsoft Office 365 şi Dynamics, în contextul în care încercăm să reprezentăm fiecare persoană şi organizaţie de pe planetă”, a subliniat Nadella.

Cu toate că nu și-a propus niciodată să fie un concurent pentru Facebook sau Twitter, dar prin intermediul unor actualizări regulate, LinkedIn a continuat să fie relevant în mediul profesional. Practic, rețeaua socială facilitează interacțiunea dintre angajatori și potențial angajați, cât și colaborarea între persoane din industrii similare sau diferite.

Rețeaua a avut parte de câteva schimbări imporante în ultima perioadă. De exemplu,  Linkedin a devenit, peste noapte, şi o platformă de mesagerie instant. Funcția va putea fi folosită în interiorul aplicaţiilor omonime de mobil. În trecut, pentru a purta o conversaţie prin Linkedin cu un contact, trebuia să apelaţi la InMail, un serviciu mai apropiat de conceptul clasic de email, decât de WhatsApp sau Facebook Messenger.

Mai mult, încercând să compenseze lipsa unor utilizatorii tineri, cei de la LinkedIn s-au decis să lanseze o nouă aplicație pentru mobile intitulată LinkedIn Students. Aceasta nu este menită să faciliteze interacțiunea între studenți, ci, din câte se pare, are ca scop introducerea tinerilor într-un mediul profesional și deschiderea oportunităților de angajare pentru aceștia, în timpul sau la finalizarea studiilor.

Acordul dintre Microsoft și LinkedIn ar urma să fie finalizat în acest an. Acţiunile LinkedIn au crescut cu 48% în urma informaţiei, în timpul tranzacţiilor electronice premergătoare deschiderii bursei din New York.

Acţiunile Microsoft au fost suspendate înainte de anunţ, iar după reluarea tranzacţiilor au scăzut cu 4,2%.