16 aug. 2015 | 18:28

De ce cresc prețurile înainte de promoții, practică celebră de Black Friday

ACTUALITATE
De ce cresc prețurile înainte de promoții, practică celebră de Black Friday

Black Friday se va desfășura și anul acesta în noiembrie. Sute de magazine se vor bate în reduceri și în multe cazuri îți vei spune că au umflat prețurile înainte de promoție. Trebuie să știi doar câteva lucruri ca să nu crezi chiar toate „reducerile„.

Black Friday 2015, ca până acum, va aduce, cu siguranță, câteva măriri „subite“ de prețuri. Deși sunt imorale, sunt legale (sau la granița legalității) și magazinele știu asta. Cele mari au ajuns să se ferească de astfel de practici din cauza buzz-ului care se naște pe rețelele sociale. Cele mici sau „neprinse“ încă practică astfel de strategii. De ce se măresc prețurile înainte de Black Friday și înaintea altor perioade de reducere?

În primul rând, pentru că se poate. Pe cât de cinic sună, realitatea e că magazinul decide ce prețuri practică, ce reduceri face, când ridică prețul și când taie drastic din el. Desigur, poți face reclamație la ANPC, dar magazinele de tipul acesta merg pe ideea că prea puțini oameni fac asta. Apoi, magazinele mai folosesc o practică deloc nouă în România sau în lume, una pe care de curând a folosit-o și Altex în ceea ce numește „Black Friday de vară”, iar în urmă cu doi ani o folosea Flanco.

Dacă ceva e prea bun să fie real, atunci e fals

Radu Dumitru scrie despre cum pe un Galaxy S6 era aplicată reducere pe prețul inițial: 3.300 de lei. După cum am explicat și pentru Black Friday 2014, acest preț inițial este cel pe care magazinul îl aplică atunci când listează produsul după ce acesta a fost lansat. După câteva luni prețul scade, căci scade interesul cumpărătorilor sau apar și alte produse similare. Noul preț nu este însă bătut în cuie.

Dacă magazinul dorește să îl vândă din nou la cel inițial, o poate face. N-o face însă pentru că este o presiune concurențială în piață și trebuie să vândă cât să aibă și profit. Astfel, ajustează prețul în concordanță cu concurența ca să nu rămână cu telefonul pe stoc. Totuși, înainte de Black Friday poate lista telefonul la prețul inițial și pe acela să aplice o reducere. Altfel, sfatul e simplu: cercetează mult și cumpără doar când nu simți că pierzi bani. Iar dacă ceva e prea bun să fie real, atunci e fals.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele