21 ian. 2016 | 06:34

Oamenii de știință au descoperit a noua planetă de la Soare

Oamenii de știință au descoperit a noua planetă de la Soare

Inițial am crezut că au existat nouă planete în sistemul nostru solar, dar oamenii de știință au căzut de acord că Pluto ar fi prea mică pentru a fi clasificată ca planetă. Acum, un grup de cercetători au găsit o altă planetă de dimensiuni similare cu ale Pământului care să îi ia locul.

În principiu, dacă sunteți de părere că Pluto poate fi în continuare numită planetă, în loc de planetă pitic, o nouă descoperire confirmată zilele trecute de un grup de cercetătoi de la California Institute of Technology poate fi interpretată ca fiind a zecea planetă.

Experții în astronomie au făcut descoperirea undeva după Pluto, și se pare că întrunește toate condițiile pentru a fi percepută ca planetă. Mai mult decât atât, ar putea face parte din sistemul nostru solar. ,,Ar putea” este cea mai potrivită asociere de cuvinte, deoarece nu au văzut-o efectiv până la acum, ci pur și simplu sunt convinși că se află acolo din cauza unui grup semnificativi de aștri, aproximativ șase, care orbitează într-o formă elipitică, înclinați la un unghi aproape identic. Fenomenul respectiv nu poate avea loc decât dacă în mijlocul lor s-ar afla o planetă care să le definească orbita.

Similară ca dimensiune cu planeta noastră sau un pic mai mare, noua descoperire nu are momentan un nume, nu până când nu va fi văzută în mod direct. ,,Avem restricți destul de bune pe orbita sa. Ce nu știm însă este care este poziția sa exactă în orbită, ceea ce este destul de trist.” Doctorul Michael E. Brown, unul dintre cei responsabili de descoperire este convins că aceasă planetă există și că putem fără probleme să o percepem ca fiind în același sistem solar cu noi, chiar și dacă se află la o distanță aproximativă de 20 – 100 miliarde de mile depărtare și i-ar lua între 10.000 și 20.000 de ani să încheie o mișcare de tranziție în jurul soarelui pe propria orbită.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele