06 ian. 2016 | 10:19

CES 2016: Toyota nu glumește în legătură cu mașinile inteligente

ENTERTAINMENT
CES 2016: Toyota nu glumește în legătură cu mașinile inteligente

Toyota, precum Ford, Tesla și Faraday Future, e convinsă că mașinile vor deveni o extensie autonomă a smartphone-ului, mai degrabă decât bestiile manuale și mecanizate pe care le conducem astăzi.

Prin urmare, investește considerabil în tehnologii care vor face mașinile autonome și fac chiar un salt mai mare, către inteligența artificială. „Până acum, industria a testat siguranța vehiculelor autonome pe străzi, iar milioanele de kilometri parcurși au fost impresionanți”, a declarat Gill Pratt, directorul Toyota Research Institute în cadrul CES 2016. „Pentru a atinge autonomie completă, totuși, avem nevoie de o siguranță de milioane de ori mai mare”, a continuat el.

De asemenea, a anunțat că angajează echipe de experți, care să găsească noi metode prin care mașinile pot învăța să conducă și să gândească în locul nostru în centrele Toyota Research Institute din Palo Alto, California și Cambridge. Institutul a fost deschis în noiembrie 2015, întocmai cu scopul de a crea o mașină care să nu poată fi distrusă. Momentan, s-au concentrat asupra hardware-ului, dar următorul pe listă e software-ul, potrivit Jalopnik.

„Oamenii au temeri rezonabile în ceea ce privește tehnologia și capacitatea acesteia de a lucra în interesul lor. Nu sunt siguri în legătură cu competența mașinilor de a îndeplini sarcinile pe care noi le vrem. Nu putem avea încredere în ceea ce nu înțelegem, așa că trebuie să construim mașini care își pot explica acțiunile”, a mai spus Pratt.

Să nu uităm că foarte recent, Toyota a prezentat conceptul unei mașini propulsate cu hidrogen, care va putea funcționa ca un hot-spot de electricitate pentru casa ta. De asemenea, a anunțat că vrea să reducă emisiile de carbon cu până la 90% până în 2050. Planul complex face parte din strategia celor de la Toyota, care include vânzarea a 1.5 milioane de autoturisme hibrid până în 2020.

În plus, oficialii companiei au mai punctat faptul că speră să vândă peste 30.000 de mașini care funcționează pe bază de hidrogen. Când vine vorba de planul de lungă durată, Toyota prevede un portofoliu de autoturisme compus dintr-o serie de mașini hibrid, electrice și pe bază de hidrogen.

Cei de la Toyota sunt printre singurii care încă mai încearcă să transforme în succes ideea de propulsie pe bază de hidrogen, iar puțini par interesați de eforturile acestora, având în vedere multitudinea de mașini electrice lansate de europeni. Astfel, Toyota încearcă din răsputeri să le atragă atenția cu FCV Plus, un concept care nu doar că funcționează pe bază de hidrogen, dar folosește combustibilul pentru a conecta la electricitate o întreagă casă. Toyota s-a inspirat din tehnologia hot-spot a telefoanelor, care îți permite să-ți transformi smartphone-ul într-un mic router wireless. În loc să transmită conexiune la internet, FCV Plus poate transmite curent electric.