Cât a câștigat Google din Android și cât a plătit la Apple?
În cadrul unui proces de lungă durată între Google și Oracle, au fost făcute publice niște detalii financiare foarte interesante ale gigantului din Mountain View.
Cu toți știm că Google este o companie foarte profitabilă, văzută de foate mulți internauți ca fiind locul ideal de muncă pe termen lung. Din acest motiv nu ar trebui văzute ca fiind surprinzătoare niște cifre vehiculate în cadrul unui proces dintre Google și Oracle. Problema a pornit de la faptul că Google a folosit Java, platforma software a celor de la Oracle, pentru realizarea Android. Din păcate, afirmând că este o creație open source, oficialii companiei lui Larry Page au refuzat să plătească vreun ban celor de la Oracle. Nu a trecut mult timp până când Google a început să regrete decizia.
Deoarece au avut acces la toate datele financiare ale Google, avocații Oracle, în mare parte, au avut mână liberă în a publica o parte din acele informații. Dintr-o serie de articole ale celor de la Bloomberg aflăm, printre altele, cât de profitabilă este platforma Android pentru gigantul din Mountain View și cât costă prezența Google pe iOS ca motor de căutare implicit după atâția ani.
În aproximativ opt ani de existență ai Android, numai din vânzările de aplicații comercializate prin Google Play, Google a încasat aproximativ 31 de miliarde de dolari, în contextul în care cea mai mare parte a prețului unei aplicații ajunge la dezvoltator. Din acea valoare, profitul net pentru americani a fost de 22 de miliarde. Avocații Google nu au putut ataca veridicitatea acelei valori, dar s-au arărat foarte dezamăgiți de publicarea ei deoarece, aparent, era incluse într-un set de date financiare confidențiale.
Problema mai mare a informațiilor publicate de Bloomberg a venit însă sub forma miliardului de dolari pe care, printr-o înțelegere în spatele ușilor închise, Google a plătit-o către Apple. Respectiva valoare a fost calculată pentru ca motorul de căutare implicit pe care voi îl aveți pe iPhone să fie Google. Mai mult decât atât, profitul obținut din rezultatele la căutare urma să fie împărțit cu compania condusă de Tim Cook. Și de această dată, Apple și Google au făcut presiuni semnificative în tribunal pentru ca respectivul detaliu financiar să nu fie făcut public. Se pare însă cu nu au fost foarte convingători.