Volvo are un nou SUV care să te încânte: S60 Cross Country
La ora actuală există atât de multe nișe și modele de mașini încât nu prea știi ce să îți alegi. Poți avea un coupe în patru uși sau un jeep de dimensiunile unui Tico. În concluzie vechiul proverb a primit o mică modificare: „În dragoste și în industria auto totul este permis”. Așa a apărut și acest Volvo S60 Cross Country, disponibil de la sfârșitul acestei veri.
Nu pot să spun că apreciez fiecare nișă care apare, mai ales că în ultima vreme au început să apară săptămânal, dar există totuși câteva care au foarte mult sens. Cam când a apărut modelul X6 de la BMW, adică prin 2007-08, mi-am dat seama că treaba asta cu nișele o să ajungă la o anvergură incontrolabilă și în câțiva ani toți producători se vor lupta în a scoate cea mai mare inepție pe patru roți. Asta e opinia unui singur om, mai sunt 7 miliarde pentru care, probabil, mașinile astea chiar au o noimă. În fine.
Apare BMW-ul X6, mai trece ceva timp, nișele se înmulțeau, așa că am început să îmi conturez în minte nișa perfectă. Mi-am spus că atunci când o marcă va produce mașina din imaginația mea, înseamnă că mai există încă, un gram de speranță. Nișa conturată de mine a început cam așa: nu mă omor după SUV-uri, dar în București sunt cu adevărat practice, garda mărită la sol chiar face minuni când mai „cazi” într-un crater.
Dacă nu îmi plac SUV-urile, de ce să nu pun un sedan obișnuit pe șasiul din mintea mea? Mai adăugăm un sistem 4×4 pentru iernile noastre și de preferat un motor diesel. Gata nișa.
La începutul anului văd că Volvo îmi îndeplinește visele și publică prin februarie pozele cu noul S60 Cross Country. Am înlemnit. De unde știa Volvo ce îmi doresc? Singura nemulțumire fiind lipsa unei date oficiale de lansare. Nu se mai poate numi nemulțumire pentru că nu mai există. Volvo S60 Cross Country este disponibil de la sfârasitul acestei veri. Tocmai bine ce vin ploile și începutul anotimpului rece că hopa și Volvo.
Nu văd de ce și-ar dori cineva mai mult pentru un oraș ca București și o țara ca România. Intradevar gusturile nu se discută și sunt sigur că există oameni care ar prefera să dea cei 43.850 de euro, de la care pleacă Volvo-ul, pe un X5, Q7 sau ML că românul tot român rămâne, dar pentru puțini oameni care își doresc o mașină cu un scop pur, Volvo ne vine în ajutor.
Nu spun că pretul de pornire este unul mic și accesibil tuturor, dar după un an de showroom și câteva tichete de casare sigur mai reduci prețul cu vreo 30%. Modelul suedezilor ne aduce un kit exterior asemănător celui de pe varianta All-Road a modelelor Audi (meseria se fură nu se învață) o gardă la sol mărită cu 65 de milimetri și două unități de propulsie: un diesel de 190 de cai și un propulsor pe benzină de 254 de cai.
[related]
Mă bucură enorm faptul că acest model nu va fi la fiecare colț de stradă și îndemn foarte multă lume spre marca suedeză prin prisma faptului că Volvo, la ora actuală, este exact unde era Audi acum 10-15 ani. În alte cuvinte este o mașină foarte bine făcută care își dorește să intre în clasa premium, dar mai are puțin. Volvo S60 Cross Countrry a devenit, cu siguranță, una dintre cele mai tări nișe auto produse vreodată și o așteptăm cu brațele deschise.