22 oct. 2015 | 14:59

Telefoanele mobile își pierd rolul de telefon

ACTUALITATE
Telefoanele mobile își pierd rolul de telefon

Oamenii au încetat să mai folosească telefoanele pentru apeluri și, în schimb, preferă să comunice prin intermediul aplicațiilor precum Facebook, WhatsApp sau Twitter.

O companie de servicii de telefonie din Marea Britanie a publicat de curând un raport prin care arată că profiturile survenite din urma apelurilor telefonice au scăzut drastic în ultima perioadă. Potrivit celor de la Bussines Insider, numărul minutelor petrecute la telefon, în decursul unei luni, a scăzut foarte mult, o persoană comunicând prin apeluri doar 190 de minute pe lună. În plus, clienții companiilor de telefonie nu mai optează pentru abonamente care să ofere un număr mare de minute, aceștia mulțumindu-se cu strictul necesar.

Oficialii companiei EE, din Marea Britanie, sugerează că nu doar apelurile sunt afectat. De asemenea, oamenii nu mai sunt interesați nici în a trimite SMS-uri. Într-o lume în care totul este conectat la internet, aceștia preferă să trimită mesaje prin WhatsApp, sau alte aplicații de mesagerie, care permit o experiență interactivă.

Având în vedere că sunt atâtea alternative pentru apelurile telefonice, nu este de mirare că acestea și-au pierdut din popularitate. Totuși, acest lucru nu reprezintă un capăt de lume pentru companiile de telefonie, ba chiar din contră. În timp ce oamenii dau din ce în ce mai puține apeluri, aceștia folosesc un număr considerabil de date mobile, fiind dependenți de acestea.

Potrivit companiilor de telefonie, consumul de date crește cu 50% în fiecare an. Cum aproape orice persoană dintr-o țară civilizată, în 2015, deține un smartphone, acesta este practic inutil fără o conexiune la internet. Astfel, companiile oferă servicii care să permită utilizarea intensivă a datelor mobile, care să faciliteze apelurile prin intermediul unor aplicații precum Skype.

Pe de altă parte, există oamenii care lucrează în domeniul afacerilor și care sunt dependenți de apelurile telefonice, deoarece, chiar și cu toată dezvoltarea tehnologiei, sunt cele mai practice și cele mai de încredere atunci când vrei să dai un telefon. Astfel, aceștia vor începe să migreze de la companie la companie, către cea care oferă cel mai bun serviciu de voce și care nu pune accent doar pe oferta de date celulare.