07 aug. 2015 | 18:22

Google ar putea decide rezultatele alegerilor prezidențiale

ACTUALITATE
Google ar putea decide rezultatele alegerilor prezidențiale

Un studiu efectuat recent ne arată cum Google, prin modul în care funcționează, ar putea influența rezultatele alegerilor.

Cel mai folosit motor de căutare din lume în acest moment ar putea influența nu mai puțin de un sfert dintre toate alegerile prezidențiale din lume. Cel puțin, asta susține un studiu efectuat recent de către o echipă de cercetători din cadrului Biroului American pentru Studiul Comportamentului și Tehnologie. După cum scrie publicația Wired, pe parcursul mai multor ani, cercetătorii au efectuat mai multe experimente.

Unul dintre acestea a avut loc în timpul alegerilor din Australia și a inclus două grupuri de oameni. În timpul căutărilor pe internet, primele rezultate afișate au fost diferite, astfel că fiecare grup a văzut mai întâi informațiile pozitive în legătură cu un anume candidat. Rezultatele au fost foarte clare: de cele mai multe ori, persoanele au votat cu acel candidat care a fost primul pe lista de rezultate. Această ”puterea de manipulare a votului” atribuită celor de la Google este contestată de către companie din Mountain View.

Google susține că algoritmul folosit se află într-o continuă schimbare și sunt extrem de complicate. În condițiile în care ar fi implementată o lege prin care s-ar cere schimbarea primelor rezultate afișate, ar fi amenințat chiar acel lucru care face din Google un serviciu excepțional. După cum observă unii analiști, deși influențare alegătorilor printr-o campanie SEO ar fi posibilă, ar fi necesar un efort financiar enorm. În aceste condiții, o campanie media bine structurată s-ar dovedi o soluție mai bună.

Aceasta nu ar fi prima oară când o companie din domeniul IT și-ar demonstra puterea de a influența alegătorii. Facebook, de exemplu, face acest lucru de ani de zile, iar rezultatele au fost cel puțin impresionante. În alegerile prezidențiale din Statele Unite din anul 2010, grație butonului ”I Voted”, cei de la Facebook au reușit să mărească prezența la urne cu aproximativ 340.000 de persoane.