08 nov. 2015 | 13:02

Dacă vrei să slăbești, nu te baza pe aplicațiile de smartphone

ACTUALITATE
Dacă vrei să slăbești, nu te baza pe aplicațiile de smartphone

Să te bazezi pe telefonul tău pentru a slăbi s-ar putea să nu fie cea mai bună mișcare. Sau cel puțin asta indică rezultatele unui noi studiu.

Timp de doi ani, oamenii de știință au monitorizat tineri cu vârstele cuprinse între 18 și 35 de ani, care foloseau aplicații de acest tip pentru a reduce din kilogramele în plus. Rezultatele au fost publicate în revista Obsesity și arată că sunt șanse foarte mici să slăbești cu ajutorul telefonului mobil.

Pentru a verifica dacă aplicațiile de slăbit pot, într-adevăr, ajuta oamenii să capete forme fizice mai bune, Laura Svetkey de la Universitatea Duke, împreună cu echipa ei, a creat două metode bazate pe smartphone. Prima a fost o aplicație de slăbit, gândită de echipa sa, care oferea supraveghere a sănătății și monitorizare, permitea setarea țintelor, jocuri, suport social și nu numai. Cu alte cuvinte, participanții puteau ține evidența greutății, mâncării și activității fizice.

A doua metodă a „conectat” participanții cu un expert în nutriție pentru șase sesiuni de grup săptămânale. De asemenea, aceștia au putut folosi o aplicație de mobil pentru a-și păstra evidența greutății, alimentației și sportului, iar datele erau transmise mai departe expertului, potrivit Ars Technica.

La început, cercetătorii au ales 365 de tineri supraponderali și i-au grupat aleatoriu într-unul dintre grupurile de control. În primul grup, în care se folosea doar aplicația, participanții interacționau cu ea de 4,6 ori pe zi în primele șase luni și de 0,7 ori pe zi în al doilea an.

În ceea ce privește al doilea grup, care s-a bucurat și de supravegherea unui profesionist, oamenii au folosit aplicația de 1,8 ori pe zi în primele șase luni și de 0,4 ori în al doilea an. Participanții din primul grup au slăbit unul sau două kilograme, iar cei din al doilea grup în jur de trei.

Deși aceste rezultate nu sunt neapărat concludente, oferă un indiciu destul de relevant asupra comportamentului uman. Cercetătorii consideră că ar trebui ca aplicațiile să fie optimizate și personalizate, astfel încât oamenii să se simtă cu adevărat motivați de ele.