Amazon vrea să construiască un viitor al comerțului în aer
Amazon vrea să construiască un viitor al comerțului în aer. Proiectul sună ambițios și promite mult, dar încă există îndoieli în ceea ce privește fezabilitatea sa.
În urmă cu doi ani, Jeff Bezos, şeful Amazon, şi-a anunţat proiectul pentru viitorul comerţului: Amazon va folosi drone pentru a livra pachete de aproximativ două kilograme. Conform lui Bezos, 86% din produsele pe care le vinde magazinul său nu cântăresc mai mult, deci sunt perfecte pentru transportul cu drone. Mai mult, din momentul în care dai comanda şi produsul îţi ajunge, dacă e pe stoc, n-ar trebui să treacă mai multe de 30 de minute. Programul livrării cu drone se numeşte „Amazon Prime Air“, iar acum vedem cum vrea compania să facă asta.
În reclama pe care o puteți vedea mai sus, Jeremy Clarkson, fostă gazdă a emisiunii Top Gear, numește prototipul „un miracol al tehnologiei moderne”. Chiar dacă sună puțin hiperbolic, această dronă e viitorul comerțului. Are două sisteme de propulsie, unul pentru zbor vertical și altul pentru zbor orizontal, ceea ce o face să se comporte alternativ ca un elicopter și un avion. Poate zbura la 24 de kilometri de la punctul de origine și va avea, pentru a evita orice fel de evenimente neprevăzute, senzori care îi vor permite să evite obstacolele și să aterizeze în siguranță. Se pare că cei care vor face comenzile for fi nevoiți să instaleze covoare speciale, pentru ca drona să „simtă” unde trebuie să aterizeze, dar acest aspect al procesului e încă neclar.
Deşi nu vom vedea astfel de livrări până în 2018, programul îţi va permite să cumperi mai rapid ca niciodată, fie comandând clasic, prin site, fie exprimându-ți dorinţa gadgetului Amazon Echo lansat în acest an. Totuşi, în 2013, Bill Gates spunea că proiectul e frumos, dar nu e şi realist. „Produse livrate cu drone? Aş spune că este cel puţin optimist, dacă nu chiar exagerat de optimist, în această privinţă. E frumos, însă, că oamenii au astfel de visuri“, a spus el. Amazon spune despre programul său că este sistemul de livrare al viitorului, dar că oamenii vor ajunge să vadă cum este abia când legislaţia va permite zborul unor astfel de echipamente autonome. Până atunci, compania încearcă să îşi convingă clienţii că este cel mai îndrăzneţ plan, folosindu-l pe Jeremy Clarkson.