Pepper, robotul care poate vinde espressoare mai bine decât oamenii
Robotul Pepper de la Softbank îşi vinde „fraţii“ şi „surorile“ mai puţin deştepte.
Pepper are aproape 120 de centimetri şi ochii lui mari şi blajini, dar şi ciudaţi în acelaşi timp, te pot convinge să cumperi espressoarele pe care le vinde compania în lanţuri de magazine precum Bic Camera din Japonia. Robotul Peppper vine echipat cu câteva glume şi gesturi care să te convingă să investești în astfel de echipamente.
Pepper încă nu a fost pus în vânzare, dar se pare că de la anul va putea sa fie cumpărat pentru un preţ de aproximativ 2.000 de dolari. Un purtător de cuvânt al Nescafe a declarat că micuţul robot Pepper va putea să scoată în evidenţă mult mai bine calităţile unui espressor decât ar face-o un om.
Scopul lui Pepper este să spună şi glumiţe şi întrebări de cultură generală pentru a atrage atenţia şi clientelei mai tinere care încă nu este axată pe consumul de cafea. În plus, scopul lui Pepper este să fie inofensiv şi adorabil pentru că, după cum ştim, marketingul ţine de cât de frumos este cel care îţi transmite mesajul. Roboţelul Pepper are în zona gurii două camere HD, iar în ochii sunt senzori de măsurare a profunzimii de câmp. Pe cap are şi patru difuzoare, unde sunt şi o parte din senzorii de atingere, senzori ce se pot găsi şi pe mâinile sale.