Strategy Analytics: Cum arata clasamentul serviciilor de cloud computing?
Auzim aproape zilnic informatii despre diversele solutii de cloud computing, motiv pentru care Strategy Analytics a facut un clasament al serviciilor.
iCloud-ul celor de la Apple combinat cu functionalitatea iTunes Match, pentru a va oglindi melodiile personale in cloud, se afla pe primul loc in preferintele utilizatorilor. Cel putin aceasta este concluzia la care a ajuns un nou studiu al celor de la Strategy Analytics, menit sa adreseze popularitatea serviciilor de cloud computing, stocare in cloud si alte servicii complexe online. Victoria celor de la Apple era previzibila din multe puncte de vedere, in parte datorita efortului semnificativ pe care l-a facut gigantul din Cupertino pentru a-si promova un serviciu de calitate, care pana la lansarea iOS 5 era disponibil contra unui abonament anual deloc ieftin.
Interesant este si restul clasamentului. Desi te-ai astepta ca Google sa ocupe locul al doilea, solutia de cloud computing de la Google nu are decat 10 procente din piata. Google Drive-ul se afla pe locul patru in preferintele utilizatorilor, precedat de Dropbox si Amazon Cloud Drive, cu 17, respectiv 15 procente.
Pentru ca este placut sa afli si pentru ce folosesc cei mai multi utilizatori puterea cloud-ului, Strategy Analytics a atras atentia asupra faptului ca 45% din tot continutului stocat pe fermele de servere ale marilor companii este de fapt muzica.
In final, un astfel de studiu face o treaba foarte buna in a asocia niste valori reale avantului cu care internauti incepe sa adopte notiunea de cloud. Din pacate, nu mai putin de 55% dintre cei intervievati nu au folosit niciodata un serviciu de cloud computing, o dovada clara a faptului ca mai este foarte mult de lucru in aceasta ramura a internetului.