Microsoft ataca din nou Google in campanii publicitare
Speram ca ideea campaniei publicitare Scroogled sa dispara, ca o simpla greseala de marketing care le-a adus celor de la Microsoft mult dispret din partea lui Google. Acest lucru nu s-a intamplat si prin ultimele clipuri postate de Microsoft, Scroogled ajunge la versiunea 2.0.
In noile reclame Scroogled gigantul din Redmond nu se dezminte si vrea sa ilustreze intr-un timp cat mai scurt modul in care Gmail greseste cand iti serveste reclame. Desi nu am simtit sau sesizat aceasta problema, rezonez cu creatorii sistemului de operare Windows si cu cei care spun ca este imposibil sa nu existe un mod mai bun de a oferi reclame personalizate.
Intregul scandal a pornit de la faptul ca Gmail scaneaza emailurile pe care le aveti in inbox si in outbox pentru a gasi cuvinte cheie. In momentul urmator, cuvintele cheie sunt folosite pentru a personaliza niste reclame ce iti sunt servite pe aceeasi pagina pe care afli noutati de la prietenul tau de la Brasov sau de la matusa din Italia. Spre deosebire de acest sistem, Outlook.com pune pe primul loc parametrii de securitate in timp ce ,,Google merge prin mailurile tale personale” pentru a vinde reclame.
Personal cred ca acesta este doar inceputul miscarilor de trupe pe care le va utiliza Microsoft pentru aceasta campanie. Sa nu uitam reclamele in New York Times si Wall Street Journal de anul trecut, culminate cu clipul foarte agresiv, Gmail Man. Este evident ca Microsoft vrea sa faca cateva pagube semnificative in cota de piata a serviciului Gmail, motiv pentru care nu se va opri prea curand.
In cazul in care nu mai tineti minte momentul exact in care au inceput anul trecut reclamele anti-Google, cel mai bun reper este sa faceti asocierea cu cateva comunicate plecate din Mountain View. In jurul acelei perioade Google a anuntat ca va renunta complet sa faca aplicatii pentru Windows 8 si Windows Phone 8 pentru ca nu foloseste nimeni aceste sistem de operare si nu se justifica investitia. Pentru ca repercursiunile din partea Google sunt de lunga durata, doar luna trecuta a fost anuntata taierea suportului pentru Exchange Active Sync din Gmail. Cu alte cuvinte, utilizatorii sunt cei care pierd pentru ca Microsoft in loc sa-si promoveze propriile servicii face anti reclama la costuri exorbitante si cu repercursiuni pe masura.