Cine castiga lupta dintre Google Play si Apple AppStore?
App Annie, o autoritate in domeniul magazinelor virtuale de aplicatii, tocmai a publicat un nou studiu referitor la Google Play si Apple AppStore.
Desi ne-am obisnuit ca Apple sa aiba un mic avantaj cand vine vorba de propriul magazin virtual, la sfarsitul celui de-al doilea trimestru din acest an s-a schimbat roata. Pentru prima oara de la aparitia magazinelor de aplicatii pentru iOS si Android, Google Play a reusit sa depaseasca alternativa Apple cand vine vorba de numarul total de aplicatii descarcate. Cu toate ca diferenta dintre cele doua nu este una semnificativa, aceasta victorie este foarte importanta pentru gigantul din Mountain View.
In acelasi timp, insa, compania lui Timp Cook conduce clasamentul la capitolul care conteaza cel mai mult: bani cheltuiti. Oamenii sunt mai predispusi la experimente. Dupa cum se poate observa in partea dreapta a graficului, investitiile care se fac in aplicatii iOS sunt mult mai mari in comparatie cu cele care se fac in aplicatii Android. Un utilizator plateste dublu sau chiar triplu pe aplicatii pentru iDevice-uri.
Oricum, aceste diferente au fost rezultatul unor schimbari radicale de politica introduse de Google in ultimul an referitoar la magazinul de aplicatii al companiei. Tot acum, a avut loc si o curatenie semnificativa de aplicatii malware a intregului Google Play, o actiune care sporeste increderea utilizatorilor in platforma. In total, peste 60.000 de aplicatii au fost eliminate la ,,marea curatenie”.
Sunt curios daca in timp calitatea aplicatiilor de Android va reusi sa motiveze posesorii de terminale compatibile sa cheltuiasca bani cu o usurinta sporita.